אל על | בלעדי

איל גבאי מצטרף למשקיע דוד ספיר בקרב על רכישת אל על

גבאי, שעסק כמנהל רשות החברות בהפרטת אל על, ישמש כיועץ בכיר לאיש העסקים הישראלי-רוסי • ספיר ויועציו הגיעו היום לפגישה עם מנהל רשות החברות הממשלתיות יעקב קוינט וביקשו לקבל היתר שליטה לצורך התמודדות על רכישת חברת התעופה

איל גבאי / צילום: שלומי יוסף
איל גבאי / צילום: שלומי יוסף

ד"ר דוד ספיר, המבקש לרכוש את השליטה בחברת אל על, מצרף לשורותיו שחקן חיזוק משמעותי: עו״ד וכלכלן איל גבאי ישמש כיועץ בכיר לאיש העסקים הישראלי-רוסי. גבאי, כיום יו"ר קופת חולים מאוחדת ולשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, עסק כמנהל רשות החברות הממשלתיות בהפרטת חברת אל על.

ספיר ויועציו הגיעו היום לפגישה עם מנהל רשות החברות הממשלתיות יעקב קוינט ובה העלו את בקשתם לקבל היתר שליטה לצורך התמודדות על רכישת מניות אל על. בנוסף לגבאי מלווים את ספיר משרד רו"ח פאהן קנה, עורכי הדין שמשון חן וליאור שבי והיועצת האסטרטגית מירב לפידות.

במסגרת הפגישה הציג ספיר את הרקע העסקי שלו בתחום הטלקומוניקציה והתיירות ודיבר בכלליות על רעיונות לפיתוח עסקי של החברה הנמצאת בקשיים. כפי שנחשף ב"גלובס", ספיר בנה את עסקיו בהתבסס על חברת תשתיות טלקומוניקציה שהופרטה בשנות ה-90 ובהמשך פיתח גם פעילויות בתחום התיירות.

שלושה מתעניינים ברכישת אל על 

עד כה הוענק היתר שליטה לאלי רוזנברג תלמיד ישיבה בן 27 ובנו של איש העסקים קנת' רוזנברג המתגורר בניו-יורק. בימים האחרונים פנו לאל על שני משקיעים נוספים וביקשו לפתוח בהליך לקבלת היתר שליטה: מדובר באיש העסקים מאיר גורביץ' המתמחה ביזמות נדל"ן בבריטניה ובארה"ב ובספיר. קוינט הודיע בשבוע שעבר כי הרשות לא תספיק לסיים את הטיפול בבקשות להיתרי שליטה עד למועד האחרון להנפקת החברה ב-31 לאוגוסט.

מנכ"לית האוצר קרן טרנר סירבה עד כה לדחות את מועד ההנפקה למרות שהנהלת אל על הודיעה לה כי לא תוכל לעמוד בלוחות הזמנים האלה. במסגרת ההנפקה אמורה אל על לגייס 150 מיליון דולר, כשהמדינה מתחייבת לרכוש כל מניה שלא יימצא לה רוכש.