בוועדת הכספים הכינו את חוק דחיית התקציב לקריאות שנייה ושלישית

כדי לסיים את שנת 2020, מציעים בוועדת הכספים לתקן את חוק יסוד הממשלה, כך שעד 3 בדצמבר 2020, יוגדל תקציב המדינה ב-2.5%, כ-12 מיליארד שקל, זאת במקום 8 מיליארד שקל עליהם דובר מוקדם יותר

וועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
וועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ועדת הכספים של הכנסת התכנסה הלילה (א') בראשות ח"כ יצחק פינדרוס להכין את חוק דחיית מועד התקציב ב-100 ימים אחרי מסיבת העיתונאים של בנימין נתניהו, בה הודיע שיתמוך במהלך כדי למנוע יציאה למערכת בחירות.

שר האוצר ישראל כ"ץ, שהשתתף בישיבה, אמר "זה לא סוד שאני חשבתי וחושב שהיה טוב מאוד אם היו מאפשרים להביא תקציב ל-2020, הכנו תקציב וחוק הסדרים. הייתי שמח לראות את הכנסת נכנסת לדיונים מהירים. אבל מאחר ונעשתה פשרה פוליטית ולא ניתן להביא את תקציב 2020, השאלה באיזו דרך נרחיב את האפשרות לתקצב כל מיני תחומים דחופים למשק, על סמך תקציב 2019 שנוהג גם ב-2020". 

כדי לסיים את שנת 2020, מציעים בוועדת הכספים לתקן את חוק יסוד הממשלה, כך שעד 3 בדצמבר 2020, יוגדל תקציב המדינה ב-2.5%, כ-12 מיליארד שקל, זאת במקום 8 מיליארד שקל עליהם דובר מוקדם יותר. מדובר בתוספת שהיא מעבר לשיעור הגידול הטבעי.

עוד אמר כ"ץ כי תקציב נוסף לסגירת 2020 יכלול תוספת לכספי התמיכות לצרכי רווחה וצרכים נוספים שעלו במסגרת דיוני הוועדה. "החשב ינהל את זה לפי הצרכים והתקציב ועקרונות תקציב 2019", כך לפי כ"ץ.

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) הזהיר בפתח הישיבה מפני נוכחותם של חברי סיעת כחול לבן אשר שהו ביום שישי האחרון בסמוך לשרה פנינה תמנו-שטה, אשר אובחנה כחולת קורונה. הוא ביקש להוציאם להשתתפות בדיוני הועדה באמצעות זום.

החשב הכללי של האוצר, רוני חזקיהו, השתתף גם הוא בישיבה והסביר שכדי להוסיף לתקציב 2020 תיקונים לשלושת החודשים האחרונים של השנה, יהיה צורך לבצע קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה.

ביום שני, 24 באוגוסט, לכל המאוחר, חייבת הכנסת להצביע על דחיית מועד התקציב של שנת 2020, אחרת היא תתפזר.