אין בחירות? דחיית אישור תקציב המדינה אושרה בוועדת הכספים

ועדת הכספים אישרה הלילה את הצעתו של ח"כ צבי האוזר לדחות את אישור תקציב המדינה לשנת 2020 עד ל-23 בדצמבר • זאת למרות שהמחלקות העקרוניות בין הליכוד וכחול לבן לא נפתרו ונראה כי שאלת פיזור הכנסת ה-23 רק נדחתה בינתיים

יוזם הצעת החוק לדחיית אישור התקציב צבי האוזר  / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יוזם הצעת החוק לדחיית אישור התקציב צבי האוזר / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בסיומו של שבוע מותח באשר לאפשרות של פיזור הכנסת ה-23 בשל אי העברת תקציב מדינה, החליטו אתמול הליכוד וכחול לבן לתמוך בהצעתו של ח"כ צבי האוזר לדחות את מועד העברת התקציב עד ל-23 בדצמבר.

תוספת התקציב לשנת 2020 תהיה 11 מיליארד שקל ובסה"כ יעמוד התקציב המעודכן על 411 מיליארד שקל.

ההסכמה בין הליכוד לכחול לבן לא פתרה את עיקר המחלוקת בין הצדדים, שכן למרות הדחייה אין כרגע עבודה משותפת על תקציב 2021 ולמעשה ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל לפזר את הכנסת ה-23 באי העברת תקציב 2021 עד 31 במרץ לשנת 2021.

בנוסף, אין הסכמה על שיטת מינויי הבכירים בחלוף 100 ימים מאז הוקמה הממשלה וגם אין הסכמה על ניסוח והצבעה על תקנון עבודת הממשלה כך שישקף את המבנה השיוויוני של הממשלה .

יצוין שעל הליכוד וכחול לבן להצביע בעד דחיית המועד עד לשעת חצות הלילה (יום ב) .

התקציב לשארית שנת 2020 ממשיך להיות בנוי לפי תקציב 2019, ונועד לממן בין השאר תוכניות וצרכים שונים שמומנו בעבר ולא נמצא להם מקור תקציבי בשל התקציב ההמשכי, לצד תוספות תקציביות ותוכניות נוספות - התוכנית המלאה לשימושי התקציב תוצג בפני ועדת הכספים עד ל-13.9.

הדיון בוועדת הכספים נמשך אל תוך הלילה, עם למעלה מ-100 הסתייגויות ורביזיות.