בורסות עולם | סיקור שוטף

ערב של שיאים בוול סטריט: S&P 500 ומדד הנאסד"ק עלו לשיא, אפל קפצה

התקווה למציאת חיסון לקורונה דחפה את וול סטריט לשיא נוסף • מדד S&P חצה לראשונה את הרמה של 3,400 נקודות • בורסות אירופה ננעלו בעליות של עד 2.5% • מניות התעופה והקרוזים בלטו בעליות בוול סטריט

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בוול סטריט הסתיים בעליות כאשר מדד S&P 500 והנאסד"ק עלו לשיא.

מדד S&P חצה לראשונה את הרמה של 3,400 נקודות. הדאו הוסיף 370 נקודות לערכו.

מניות התעופה והקרוזים בלטו בעליות. יונייטד איירליינס זינקה ב-9%, כך גם אמריקן איירליינס. דלתא איירליינס זינקה ב-8.5%, מניית קרניבל עלתה ב-9.3%, רויאל קריביאן עלתה ב-4% ונורווגיאן קרויז עלתה ב-7.3%.

מנייתה של ענקית הטכנולוגיה אפל  עלתה לשיא כל הזמנים מעל ל-500 דולר למניה. פייסבוק טיפסה בכ-1%.

21:00

ערב של שיאים בוול סטריט. אפל, גוגל ואמזון מטפסות לשיא ודוחפות את הנאסד"ק ו-S&P 500 גם כן לשיא נוסף על רקע התקווה למציאת חיסון לקורונה. הנשיא טראמפ הכריז אמש על פריצת דרך בטיפול בקורונה. מדובר באישור חירום שניתן על ידי ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאי, לטיפול בנגיף באמצעות פלזמת דם. 

מניות הטכנולוגיה אפל  וגוגל  מזנקות לשיא, כך גם מנייתה של ענקית המכירות המקוונות אמזון .

מנייתה של זום מאבדת גובה על רקע קלה שנרשמת בשירותי הווידאו של החברה.

18:35

בורסות אירופה ננעלו בעליות בהמשך לתקווה למציאת חיסון. מדד הדאקס זינק ב-2.2%, מדד הקאק עלה ב-2.4% והפוטסי הבריטי הוסיף 1.5% לערכו.

בוול סטריט המדדים עולים לשיא. מניות התעופה והקרוזים בולטות בעליות כמו גם מניות הטכנולוגיה, ומנגד טסלה  יורדת במסחר תנודתי. אמריקן איירלינס מזנקת ב-8%, דלתא קופצת ב-7.5%, קרניבל  מזנקת בשיעור דומה וכך גם מנייתה של נורווגיאן קרוז.

17:56

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות כאשר הנסד"ק מחק את העליות ונסחר כעת ללא שינוי, ומדד S&P 500 רושם שיא נוסף בהובלת מניות הטכנולוגיה.

מנייתה של זום מאבדת 2.3% על רקע קלה שנרשמת בשירותי הווידאו של החברה.

לקראת הפיצול, מנייתה של ענקית הטכנולוגיה אפל  מזנקת לשיא מעל ל-500 דולרים למניה.

16:30

בורסות וול סטריט פתחו את היום הראשון למסחר בשבוע זה בעליות נאות. מדד הנאסד"ק קופץ ב-1.2%, הדאו ג'ונס מטפס ב-0.8% וכך גם מדד S&P 500 שעולה לרמת השיא.

אפל בולטת בעלייה של יותר מ-3%, אמזון.קום  ומיקרוסופט  מטפסות.

14:05

יום המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח תוך המשך המגמה החיובית. החוזים על מדדי המניות המרכזיים נסחרים כעת בעליות של 0.8%-1.1%. 

במסחר המוקדם נרשמות עליות במניות טסלה , אפל , אמזון, מיקרוסופט ואנבידיה. 

הנפט (חוזה ברנט) נסחר היום בעלייה של כ-0.8% לרמה של 44.7 דולר לחבית. ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי , כותב בסקירת הנפט השבועית כי "במחצית הראשונה של השבוע החולף, מחיר הנפט עלה (בתמיכת הדולר, שנחלש לאחרונה) והגיע לרמה הגבוהה ביותר בחמשת החודשים האחרונים, אך הוא ירד מהשיא על רקע העלייה במספר דורשי האבטלה החדשים בארה"ב והמשך התפשטות נגיף הקורונה. בבמבט קדימה, מחיר הנפט יושפע מן הספקות, בנוגע למידת המשך קיום ההסכם על ידי המדינות החברות בקבוצת OPEC+ בדגש על רוסיה ועיראק, ומן ההערכות בנוגע להתפשטות וירוס הקורונה בעולם, בפרט בסין ובארה"ב, והשפעותיו על הכלכלה העולמית. במידה והגל השני של נגיף הקורונה ימשך באזורים נרחבים יותר ויותר אזי קיים סיכון להחזרת המגבלות החברתית במקומות שונים בעולם, אשר יאטו את הפעילות הכלכלית ויקטינו את הביקוש לנפט.

"לעת עתה, נראה שרק לאחר בלימת התפשטות וירוס הקורונה, בדרך שתאפשר הקלה ברורה ומתמשכת על צרכני הנפט הגדולים - תעופה ותובלה - ניתן יהיה לצפות להמשך עלייה של ממש במחיר הנפט. במבט לסוף 2020, החוזים העתידיים מצפים לעליית מחירים מתונה בלבד לכ-46.4 דולרים לחבית BRENT ומחיר חבית מסוג WTI צפוי לעלות לכ-43.6 דולרים לחבית. עם זאת, קיים חשש של ממש שבמהלך פרק הזמן שנותר עד לסוף 2020, עם דגש על מועדי פקיעת חוזי WTI , תיתכן ירידת מחירי נפט מחודשת, זאת ככל שהסימנים להחרפת מצב הווירוס ימשיכו ויתגברו".

12:00

מתחזקות עליות השערים בבורסות אירופה וכעת רושמיםשמדדי המניות המובילים עליות של עד 2.2% במקביל, עליות של 0.8%-0.6% נרשמות במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. 

10:25

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, כשמדדי המניות המובילים מתקדמים ב-1.2%-1.4%. 

עליות של 0.4%-0.6% נרשמות במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. 

08:10

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה חיובית וגם החוזים על מדדי וול סטריט רושמים עליות קלות, לאחר שמדד S&P 500 טיפס ביום שישי בכ-0.3% לשיא חדש.

בגזרת הסחורות הזהב ממשיך לאבד גובה ונסחר היום בירידה קלה סביב 1,940 דולר לאונקיה. הדולר נסחר הבוקר מול האירו סביב רמה של 1.179 דולרים לאירו ומול הין היפני ביציבות סביב 105.8 יינים לדולר. 

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי "הרבה סיבות מועלות ע"י הפרשנים להיחלשות הדולר האמריקאי בחודשים האחרונים, החל מחולשה בכלכלה האמריקאית, סיבות פוליטיות או גיאופוליטיות ועד להזרמת ה- FED וגירעונות הממשל. להערכתנו, אלה לא הסיבות העיקריות. הנתונים מראים, שהסיבה העיקרית להיחלשות הדולר קשורה להשקעות הזרים בני"ע ערך אמריקאיות, בעיקר במניות, וביצוע הגנה מטבעית לאותן השקעות".

"הפוזיציה בחוזים על שערו של האירו ביחס לדולר, שמולו ומול שאר המטבעות האירופאים נחלש הדולר הכי חזק לאחרונה, מתנהגת בעשור האחרון במתאם גבוה לרכישות ני"ע אמריקאיות, בעיקר המניות, ע"י המשקיעים הזרים. גידול ברכישות ע"י הזרים מוביל לעלייה בפוזיציית לונג על האירו בחוזים, כפי שקרה גם לאחרונה. במקביל, הפוזיצייה בחוזים מתנהגת במתאם גבוה לשער החליפין של האירו. נדגיש שההיגיון אומר שהקשר מתחיל משוק המניות ובאמצעות חוזי המט"ח משפיע על שע"ח ולא הפוך. למעשה, כדי לנסות ולחזות לאן פניו של הדולר, צריכים לחשוב האם המשקיעים הזרים ימשיכו להגדיל השקעות במניות האמריקאיות. כמובן שנסיבות פוליטיות או גיאופוליטיות, צעדי הפד או הממשלה משפיעים על החלטה זו. אגב, המסקנה היא קצת הפוכה מהגיון פשוט - ירידה בהשקעות הזרים במניות האמריקאיות עשויה להוביל בשלב ראשון דווקא להתחזקות הדולר. אם יציאת הזרים מארה"ב תתרחש לאורך זמן, סביר שהדולר ייחלש בסופו של דבר".

בשורה התחתונה, הוא מציין, "אנחנו מעריכים שאטרקטיביות של שוק המניות האמריקאי ביחס לשווקים האחרים נמוכה יחסית לאחר העליות החזקות בו בחודשים האחרונים. לכן, היינו מצפים לירידה בהשקעות הזרים בשוק האמריקאי ולהפסקת לחצים להיחלשות הדולר".

עוד מציין זבז'ינסקי כי השבוע האחרון לא היה ממש חיובי בשוק המניות מחוץ לענקיות האינטרנט שהמדד שלהם (FANG+ ) עלה ב-7.7%. "השינויים בבורסות בשבוע האחרון מאפשרים לממש המלצתנו לפיזור ולגיוון מניות לכיוון הסקטורים המסורתיים ממניות הטכנולוגיה במחירים נוחים יותר".