8 שעות לפני מועד פיזור הכנסת, המשבר הפוליטי עדיין ממשיך

בכיר בליכוד אומר כי כחול לבן "בורחים מפשרת ח"כ האוזר שהם עצמם הסכימו לה וגוררים את המדינה לבחירות בטענות שקריות והערמת קשיים של הרגע האחרון"

חברי כחול לבן והליכוד בכנסת / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
חברי כחול לבן והליכוד בכנסת / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

8 שעות לפני המועד האחרון להעברת חוק דחיית מועד התקציב, בליכוד תוקפים את כחול לבן.

בכיר בליכוד אומר כי כחול לבן "בורחים מפשרת ח"כ האוזר שהם עצמם הסכימו לה וגוררים את המדינה לבחירות בטענות שקריות והערמת קשיים של הרגע האחרון".

כזכור, עד להיום בחצות אמור לעבור תקציב המדינה, לפי חוקי היסוד. כדי לדחות את המועד, הציע ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) הצעת חוק הדוחה את המועד האחרון. אתמול בלילה הוכנה הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית, כך שחוק התקציב יונח רק בעוד 120 ימים, ב-23 בדצמבר.

במקביל, היו הצדדים אמורים בשלב הזה לעבוד כבר על חוק התקציב לשנת 2021. בהסכם הקואליציוני הייתה הסכמה חתומה להצביע על תקציב 2020 ו-2021 ביחד, אולם הליכוד הפרו את ההסכם.

עוד אומרים מן הליכוד, כי על אף שראש הממשלה נתניהו כבר הודיע שהוא לא יתערב במינויי בכירים במערכת המשפט, כחול לבן מסרבים להקים ועדה פריטטית (שיוויונית) למינוי בכירים כפי שקבעה פשרת האוזר וכפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני.

"כחול לבן גם מנסים להגדיר את התקציב כדו-שנתי למרות שבפשרת האוזר התקציב אינו מוגדר כך, כחול לבן דורשים את אישור תקנון הממשלה - דבר שגם הוא לא מופיע בפשרת האוזר עליה סוכם. בזמן שכחול לבן של גנץ הסכימה לפשרה, כחול לבן של גבי אשכנזי גוררת את המדינה לבחירות" אומרים בליכוד.