מגדל רשמה רווח של חצי מיליארד שקל הודות לרווחים ניכרים בשוק ההון

זאת לעומת רווח כולל של 111 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • הרווח הכולל הושפע בעיקרו מרווחי השקעות ניכרים של הקבוצה בשוקי ההון

רן עוז / צילום: רמי זרנגר
רן עוז / צילום: רמי זרנגר

מגדל ביטוח דיווחה הערב על תוצאותיה לרבעון השני ולפיהן הרווח הכולל הסתכם ב-503 מיליון שקל לעומת רווח כולל של 111 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל הושפע בעיקרו מרווחי השקעות ניכרים של הקבוצה בשוקי ההון.

העליות בשווקים הפיננסיים שחלו ברבעון השני קיזזו את מלוא ההפסדים שנרשמו ברבעון הראשון בתיק הנוסטרו ללא אג"ח מיועדות של החברה, וכן קיזזו בצורה ניכרת את ההפסדים שנרשמו ברבעון הראשון בתיקי ההשקעות שבניהול הקבוצה. 

הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים הסתכמו בכ-5.3 מיליארד שקל ברבעון השני של שנת 2020, ירידה של כ-9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהיקף הפרמיות ודמי הגמולים ברבעון השני נרשם בתחומי בביטוח חיים, פנסיה וגמל וביטוח כללי, ומיוחס בעיקרו למשבר הקורונה. מנגד נרשמה עליה בתחום ביטוח בריאות בשיעור של כ-4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

רן עוז, מנכ"ל מגדל ביטוח מסר כי: "מגדל מסיימת רבעון מוצלח עם רווח משמעותי של כ-503 מיליון ש"ח ותוך החזר של כל הפסדי הנוסטרו שנרשמו במהלך הרבעון הראשון של השנה. הובלנו שינוי מבני בחטיבת ההשקעות וכן גיבשנו אסטרטגיית השקעות חדשה, אשר במסגרתה אנו מקדמים מהפכה בכל הנוגע להשקעות אלטרנטיביות מגוונות על-מנת להמשיך ולהציג רווחים גבוהים בתיקי הנוסטרו ותשואות ריאליות גבוהות. נדגיש כי מגדל הציגה בתיקי העמיתים את התשואות הגבוהות ביותר ל-12 חודשים, מבין חברות הביטוח".

עוז הוסיף כי "משבר הקורונה תרם להאצת המהפך הדיגיטלי שהובלנו, במסגרתו היינו הראשונים להשיק אפליקציית מובייל המעניקה גישה מלאה הן ללקוחות והן לסוכנים ויוצרת חוויית משתמש יוצאת דופן המאפשרת עבודה רציפה והשלמת תהליכים ללא צורך במפגש פרונטלי".