נעילה חיובית בתל אביב; מניות האופנה זינקו בעקבות דוחות מפתיעים לפוקס

ת"א 35 ו-125 עלו ב-0.2% • פוקס קפצה ב-9.9%, עדיקה ב-9%, גולף ב-9.7% ודלתא טסה 18% • דלק רכב עלתה ב-1 1.9% ומגדל ביטוח ב-8.2% • נורסטאר זינקה ב-16.2% לאחר הנפקה מוצלחת • סמוטו המריאה 17.6% על רקע הקדמת המיזוג ובחינת פיילוט משותף עם חברת החשמל

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

יום המסחר בבורסה בתל אביב הסתיים בעליות שערים במדדים המובילים. מדדי ת"א 35 ות"א 125 עלו ב-0.2% ומדד ת"א 90 התחזק ב-0.5%. מבין המדדים הענפיים, מדד ביטוח פלוס עלה ב-1.9% מדד נדל"ן הוסיף 1% ומדד הפיננסים התחזק ב-0.8%. בצד השלילי, מדד ת"א טכנולוגיה ירד ב-0.5%, מדד ביומד נחלש ב-0.4% ומדד הבנקים איבד 0.3%.

דוחות חיוביים במפתיע לפוקס הזניקו את מגזר האופנה: פוקס קפצה ב-9.9%, עדיקה ב-9%, גולף ב-9.7% ודלתא טסה 18%. 

עוד בין המניות הבולטות: בעקבות הדוחות מניית דלק רכב רשמה קפיצה של 11.9% ומגדל ביטוח עלתה ב-8.2%. נורסטאר זינקה ב-16.2% לאחר הנפקת מניות מוצלחת, וסמוטו המריאה 17.6% על רקע ההודעה כי המיזוג עם נוסטרומו יוקדם וכי חברת החשמל בוחנת פיילוט משותף והשקעה במסלול החדשנות של חברת החשמל עם נוסטרומו.

16:45

לאחר הפתיחה בוול סטריט התחזקו העליות בתל אביב: מת"א 35 ות"א 125 עולים ב-0.3% ומדד ת"א 90 מתחזק ב-0.7%.

16:00

המסחר מוסיף להתנהל במגמה חיובית. מדד ת"א 35 מתחזק ב-0.1% ומדד ת"א 125 עולה ב-0.2%. מבין המדדים הענפיים בולטים מדד ביטוח פלוס בעלייה של 2.2% ומדד הפיננסים שמוסיף 1.3%. מדד ת"א טכנולוגיה מאבד 0.1%.

14:30

אנלייט אנרגיה  מעדכנת כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת שליטה בפרויקט אנרגיית רוח בסקנדינביה, בהספק כולל של כ- 360 מגוואט, המצוי בשלבי פיתוח סופיים והשיג את ההיתרים העיקריים לקראת תחילת הקמתו. 

14:05

עליות קלות בבורסה. מניית דלק רכב  מזנקת לאחר שהחברה פרסמה דוחות לרבעון השני והכריזה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 100 אג' למניה. 

גם אלוני חץ  בולטת בעלייה חדה. לאחר שהחברה פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני כותבת רינת שילה, אנליסטית ברוסאריו ייעוץ ומחקר: "להערכתנו השווי הכלכלי של החברה הוא כ-9.7 מיליארד שקל (שווי למניה של כ-56.3 שקל), המגלם פרמיה של כ-48% ביחס למחיר השוק הנוכחי. מניית החברה נסחרת בחסר משמעותי ככל הנראה בגלל חששות וחוסר הוודאות בהשפעת הקורונה. להערכתנו , התמחור החסר של השוק מתעלם מאופי הנכסים, מיקומם ואיכות ההנהלה". 

12:20

נמשכות העליות הקלות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-402 מיליון שקל.

עדיקה סטייל  דיווחה היום על רווח נקי של כ-4 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת הפסד של 175 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

חברת קליל  הציגה רווח נקי של כ- 11.2 מיליון שקל, בהשוואה ל- 11.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

11:10

עליות בבורסה, במקביל למגמה חיובית באירופה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. מניית פוקס  בולטת בעלייה חדה לאחר שפרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השני

מניית יוטרון  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה על על הסכם בהיקף של כ-95 מיליון שקל, הגדול בתולדות החברה, להקמת חניון אוטונומי בבוסטון במשך כ-3 שנים. 

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות על רקע המשך השיאים שנקבעו בוול סטריט אמש, ועל רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני. מדד ת"א 35 עולה ב-0.4%, ת"א 90 מטפס ב-0.5% ומדד הבנקים עולה ב-0.8%.

מגדל ביטוח מזנקת ב-7% אחרי הדוחות שפרסמה אתמול.

טלרד מזנקת בכ-10% על רקע הסכם של החברה הבת מגלקום בשני פרויקטים של משרד הביטחון, בהיקף כספי כולל הנאמד בכ-185 מיליון שקל.

אלוני חץ  פרסמה דוחות כספיים לרבעון השני של השנה. בשורה העליונה הכנסות החברה ברבעון השני צנחו ב-70% כתוצאה מרווחי שיערוך. ה-FFO ירד בכ-25% והסתכם ב-117 מיליון שקל.

ג'נריישן קפיטל  סיכמה את הרבעון השני עם רווח לפני מס של 35 מיליון שקל.

סומוטו מזנקת בכ-7% על רקע ההודעה כי המיזוג עם נוסטרומו יוקדם. מההודעה עולהגי חברת החשמל פרשמה שלשום הודעה לבחינת ביצוע פיילוט משותף והשקעה במסלול החדשנות של חברת החשמל עם נוסטרומו. בהודעתה פירסמה חברת החשמל כי החליטה לסווג ההתקשרות עם חברת נוסטרומו ולאשר יציאה למו"מ לביצוע פיילוט משותף בנושא אגירת אנרגיה ולהשקעה במסלול החדשנות כפטורה ממכרז.

פוקס דיווחה על תוצאות שיא ברבעון השני של 2020 ברבעון בו החברה זכתה לתמיכה ממשלתית בצל הקורונה. הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2020 עמד על כ-90.1 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי בסך של 58.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הקבוצה ברבעון השני של שנת 2020 (מתוך הדיווח המגזרי על בסיס 100% מהפעילות ולפני התאמות) הסתכמו בכ-694.7 מיליון שקל, קיטון של כ-18.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ברן פרסמה אתמול בערב דוחות לפיהם ההכנסות ירדו ברבעון השני ב-7.5% ל-88 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי זינק ל-5.9 מיליון שקל.

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר:

1. בורסות וול סטריט ממשיכות לטפס. המדדים המובילים בניו יורק רשמו אמש שיא נוסף בהובלת מניות הטכנולוגיה, כאשר מניות התעופה והקרוזים בלטו בעליות חדות. ההודעה של טראמפ בדבר אישור חירום שניתן על ידי ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאי, לטיפול בנגיף באמצעות פלזמת דם, סיפקה רוח גבית למדדים.

2. בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית ללא שינוי ולא נקט בצעדים מוניטרים נוספים לעת עתה. בנק ישראל ציין בהודעתו כי "לאור עוצמת הפגיעה של המשבר בפעילות הכלכלית, הוועדה ממשיכה להפעיל מגוון כלים כדי להעמיק את מידת ההרחבה של המדיניות המוניטרית ולהבטיח את המשך פעילותם התקינה של השווקים הפיננסיים. הוועדה תרחיב את השימוש בכלים הקיימים, כולל כלי הריבית, ותפעיל כלים נוספים, ככל שתעריך שהמשבר מתארך והדבר נדרש כדי להשיג את יעדי המדיניות המוניטרית, ולמתן את הפגיעה הכלכלית שנוצרה כתוצאה מהמשבר".

כלכלני בנק לאומי כתבו בתגובה, כי "משמעות הדברים היא שבנק ישראל עשוי להרחיב את 'ארגז הכלים' העומד לרשותו, כולל הורדת ריבית, במידה שהדבר יידרש. על רק הצגת שני תרחישים לתחזית המקרו כלכלית, נראה שמעבר לתרחיש פסימי, ייתכן ויביא לשינוי כאמור.

"בהקשר זה, של שימוש בכלים הנוספים, מעבר לכלי הריבית, ניכרה שביעות רצון מהשיפור בתפקוד של שוק האשראי תוך יציבות בריביות, בתמיכת צעדי בנק ישראל וקרנות האשראי בערבות מדינה. כמו כן צוינה העובדה כי התשואה על אג"ח ממשלתי נותרה נמוכה, והתערבות בנק ישראל בשוק האג"ח הקונצרני תרמה לירידת מרווחים משמעותית. במילים אחרות, השימוש בכלים השונים משיג את מטרותיו", כתב בלאומי.

3. נאום פאואל בג'קסון הול. בשוק נושאים ציפייה מסוימת לקראת דברי יו"ר הפד ג'רום פאואל בג'קסון הול ביום חמישי השבוע. פאואל יציג את הכלים של הבנקים לטיפול בהתאוששות הכלכלית לטווח הארוך. לפי הערכות הפד צפוי להיות יותר סובלני לאינפלציה מעל היעד תוך שמירה על ריבית ריאלית נמוכה.

4. עונת הדוחות בתל אביב נמשכת. חברת הביטוח מגדל פרסמה אתמול בערב דוחות. מגדל סיכמה את הרבעון השני של 2020 ברווח של כחצי מיליארד שקל, שנבע בעיקרו מהרווחים המשמעותיים משוק ההון במהלך הרבעון.

5. המניות הדואליות צפויות להכביד בפתיחה. טבע, פריגו וטאואר חוזרות עם פערים שליליים של 0.8%-0.7%, לייבפרסון עם פער שלילי של 1.8%, נובה עם פער שלילי של 1.3%, נייס עם פער שלילי של 1.6%.