נדחה הערעור: מאגר לוויתן ימשיך לספק גז לחברת החשמל

מינואר השנה מאגר לוויתן החל לספק גז לחברת החשמל בהיקף של כ-4 BCM למשך כשנתיים, במחיר של כ-4.8 דולר ליחידת אנרגיה, נמוך בכ-20% מהמחיר שבו מחויבת חברת החשמל לרכוש גז ממאגר תמר

אסדת לוויתן / צילום: אלבטרוס
אסדת לוויתן / צילום: אלבטרוס

נדחה הערעור של השותפות במאגר הגז הטבעי תמר ולכן מאגר לוויתן ימשיך לספק גז טבעי לחברת החשמל, לאחר שהשותפות בו זכו בחוזה בשנה שעברה. 

נזכיר כי מ-1 בינואר 2019, צומצמה הכמות שחברת החשמל התחייבה לרכוש ממאגר תמר לכ-3 BCM בשנה, ירידה של כחצי BCM (מיליארד מטר מעוקב) בשנה לעומת ההסכם המקורי, ולכן פתחה חברת החשמל בהתמחרות על יתרת צורכי הגז שלה.

החברה פנתה לשני מציעים - למאגר לוויתן, שבו השותפות הן דלק קידוחים (45.34%) , נובל אנרג’י (39.66%) ורציו (15%), ולמאגר תמר, הנמצא גם הוא בשליטת דלק קידוחים ונובל אנרג'י, בשיתוף ישראמקו של קובי מימון וחיים צוף (מחזיקה בכ-28.7%) ועוד חברות ושותפויות (תמר פטרוליום, כהן פיתוח ואלון גז). אחרי חצי שנה של התמחרות הודיעה חברת החשמל כי בחרה במאגר לוויתן. 

מינואר השנה מאגר לוויתן החל לספק גז לחברת החשמל בהיקף של כ-4 BCM למשך כשנתיים, במחיר של כ-4.8 דולר ליחידת אנרגיה, נמוך בכ-20% מהמחיר שבו מחויבת חברת החשמל לרכוש גז ממאגר תמר, 6.15 דולר ליחידת אנרגיה. לכן, השותפות בתמר מוכרות כיום לחברת החשמל 3 BCM גז בשנה במחיר גבוה יותר ממאגר לוויתן, ועוד כ-2 BCM ממאגר לוויתן - במחיר מופחת.