דוחות פוקס לרבעון: גידול של 38% ברווח הנקי; המניה מזנקת במסחר

קיטון מינורי של 2% בלבד בהכנסות של הרבעון • את המחצית מסכמת פוקס עם גידול של 5% בהכנסות שהסתכמו ל-1.2 מיליארד שקל, ורווח נקי של 52 מיליון שקל

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס  / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל מסכמת רבעון חזק למרות השפעות משבר הקורונה. קבוצת האופנה מציגה ברבעון השני קיטון מינורי של 2% בלבד בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לסך של 633 מיליון שקל וזאת למרות שהחנויות שלה היו סגורות במשך חלק משמעותי מהרבעון. בשורה התחתונה מציגה קבוצת האופנה הגדולה בבורסה המקומית גידול של 38% ברווח הנקי, לסך של 82 מיליון שקל.

את המחצית מסכמת פוקס עם גידול של 5% בהכנסות שהסתכמו ל-1.2 מיליארד שקל, ועם יציבות בשורת הרווח הנקי ברמה של 52 מיליון שקל. בעקבות פרסם הדוחות נסחרה מניית החברה בעליות שהגיעו בבוקר עד ל-9% לשווי חברה של כ-2.35 מיליארד שקל, וזאת בהמשך לעלייה ניכרת של כ-27% מתחילת החודש ועד נעילת המסחר אמש.

תוצאות פוקס
 תוצאות פוקס

לפני כחודשיים פוקס הכריזה על חלוקת דיבידנד של 49 מיליון שקל בגין תוצאות 2019, ושבעקבותיו נוצרה ביקורת ציבורית חריפה שהובילה את החברה לוותר על מענקי הסיוע והעידוד להחזרת עובדים מהמדינה. עתה מציגה החברה התייעלות תפעולית שבאה לידי ביטוי בהוצאות כל עובדי הקבוצה לחל"ת, כמו גם מאבקים על הפחתות והקלות בשכר דירה ופרמטרים שונים שהקטינו את הוצאותיה, כשלצד זאת החברה נהנתה מביקושים ערים שנרשמו עם פתיחת הסגר, בחודשים מאי ויוני, ושאפשרו לקבוצה לסכם רבעון חזק למרות הסגר.

בכל זאת, ברבעון החולף הייתה לחברה, כאמור, ירידה בהכנסות. הקיטון במכירות ברבעון השני של 2020 נרשם על רקע סגירת מרכזית הקניות אשר קוזזו חלקית הודות לעלייה בחנויות הזהות, עליה במכירות החברות שתוצאותיהן אוחדו לראשונה בדוחות הקבוצה ברבעון השלישי של 2019, ומהגידול בפעילות במותגים חדשים ביניהם פוט לוקר, נייקי בקנדה ובאירופה, שילב, ובאתר הסחר טרמינל איקס.

הרווח הגולמי של קבוצת פוקס ברבעון השני צמח ב-3% לסך של 384 מיליון שקל, ושיעורו מהמחזור טיפס ב-3% לרמה של 60.7% מהמכירות. פוקס הצליחה להקטין את הוצאות המכירה והשיווק ב-12.6% לסך של 253 מיליון שקל, ואף להקטין את שיעורן מהמחזור בצורה דרסטית בכ-5% לרמה של כ-40%. הירידה הזו נובעת מקיטון בהוצאות הפעלה עיקריות עקב "פעולות צמצום הוצאות המכירה והשיווק שנקטה" בעקבות סגר הקורונה. הרווח התפעולי זינק ב-49% לסך של 126 מיליון שקל.

בתחום אופנה ואופנת הבית בישראל רושמת פוקס ירידה במכירות ברבעון של כ-26%, לסך של 357 מיליון שקל. בחברה מסבירים כי הירידה במחזור המכירות נובעת מ"סגירת המרכזים המסחריים בתקופת הסגר עקב התפשטות מגיפת הקורונה, בקיזוז העלייה במכירות בחנויות זהות".

בתחום האופנה ואופנת הבית מציגה פוקס ירידה ברווח הגולמי של 24% לסך 233.7 מיליון שקל, בצל הסגר על החנויות. עם זאת, החברה מצליחה לשפר בתחום האופנה ואופנה הבית את שיעור הרווח הגולמי שלה מהמחזור לרמה של 65.4%, שיפור של 1.3% נקודות האחוז.

בפוקס מציינים כי העלייה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון השני בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, נובעת "בעיקר מקיטון בעלויות הרכש עקב היחלשות שער החליפין הממוצע של הדולר מול השקל", וזאת בקיזוז "שחיקה ברווח הגולמי בשל עליה בשיעור ההנחות ברשת החנויות". לצד השחיקה ברווח הגולמי, תחום אופנה ואופנת הבית רושם גידול של כ-17% בשורת הרווח התפעולי לסך של 79 מיליון שקל, אשר נובע מהעלייה במכירות בחנויות הזהות אחרי תקופת הסגר, והעלייה בשיעור הרווח הגולמי, וכן מצמצום הוצאות ההפעלה העיקריות.

בתחום האופנה בחו"ל מציגה פוקס ברבעון השני ירידה של 70% במכירות לסך של 1.3 מיליון שקל, כשגם הרווח ירד ב-73% ועמד על 0.4 מיליון שקל בלבד, והרווח התפעולי הצטמק ל-0.1 מיליון שקל.

בתחום מוצרי אווירה וטיפוח שכולל את רשת החנויות ללין, מציג פוקס ירידה של 18.7% במכירות לסך של 45.7 מיליון שקל, וזאת בצל סגר הקורונה. הרווח הגולמי בתחום הטיפוח ברבעון השני ירד ב-20% לסך של 31 מיליון שקל, ושיעור מהמחזור נשחק ב-1.2% לרמה של 68.8%. השחיקה בשיעור הרווחיות הגולמי נובעת "בעיקר מתמהיל המכירות בין ערוצי המכירה השונים". תחום הטיפוח רושם שחיקה גם ברווח התפעולי שירד בכ-6% לסך של 10.8 מיליון שקל. עם זאת, שיעורו מהמחזור גדל ב-3.3% לרמה של 23.7%, וזאת הודות לעליה בחנויות זהות, וירידה בהוצאות ההפעלה העיקריות בתקופה הסגר ואחריה.

בתחום פעילות הספורט, שכולל את הרשתות נייקי, פוט לוקר, ורשת הספורט החדשה שפתחה הקבוצה - דרים ספורט - נרשמה ברבעון השני ירידה במכירות של 15.4% לסך של 125 מיליון שקל. הירידה נובעת מתקופת הסגר, בקיזוז העלייה במכירות בחנויות זהות והגידול במכירות עקב גידול בשטחי המסחר. הרווח הגולמי של תחום הספורט ירד ברבעון ב-14% לסך של 62 מיליון שקל, וזאת בעיקר בשל הירידה במכירות. אך גם כאן מצליחה פוקס לשפר את שיעור הרווחי הגולמי מהמכירות ב-0.8% לרמה של 49.6%, וזאת "בעיקר משיפור בעלויות הרכש מול ספקים". הרווח התפעולי של תחום הספורט צמח בכ-4.3% לסך של כ-18 מיליון שקל. שיפור הושג גם בשיעור הרווח התפעולי ביחס למחזור בשיעור של 2.7% לרמה של 14.1%. העלייה ברווח התפעולי ברבעון השני נובעת מהעליה במכירות בחנויות הזהות, ומצמצום בהוצאות ההפעל העיקריות בתקופת הסגר.

בדומה לקסטרו, גם פוקס מציגה את המכירות מחנויות זהות רק לתקופה בה הן פעלו - כלומר בין ה-7 במאי לבין ה-30 ביוני, מה שמאפשר לה להציג שיפור ניכר במכירות החנויות הזהות בתחומי הפעילות השונים, וזאת בזכות הביקושים הערים שנרשמו בתום הסגר - גידול של 38% במכירות החנויות הזהות נרשם בתחום הספורט, 22% בטיפוח, ו-26% באופנה ובאופנת הבית.

פוקס מגלה כי במהלך יולי היא הגדילה את החזקותיה באתר טרמינל איקס, לאחר שרכשה כ-3.5% בתמורה לכ-8.7 מיליון שקל משותפתה הורוביץ יאנג, שבבעלות מנכ"ל טרמינל איקס, יניב הורוביץ. לאחר רכישת המניות מחזיקה החברה בכ-59.7% מהון מניותיה של טרמינל.