מנויים כשרים לא קבלו הודעה מסלקום על ייקור החבילה ויקבלו פיצוי

במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד סלקום, סוכם כי החברה תשלם 20 שקל ל-27 אלף מנויים כשרים שלא קבלו הודעת SMS על ייקור החבילה

בנין סלקום / צילום: בראל
בנין סלקום / צילום: בראל

פשרה בייצוגית נגד סלקום: תפצה 27 אלף מנויים עם טלפונים כשרים, לאחר שלא שלחה להם מבעוד מועד הודעה קולית על התייקרות המסלול.

במסגרת התביעה הייצוגית, שהוגשה על ידי עו"ד צביאל מוסקוביץ', צוין כי סלקום נמנעה מלשלוח למנויי מסלול "כשרים ללא הגבלה", המיועד לחברה החרדית - הודעה קולית על כך שהמסלול שלהם עומד להתייקר בכ-50 שקל בחלוף 12 חודשים מרכישתו: מ-29 שקל ל-79 שקל בחודש.

בתביעה נכתב כי לפי הוראות משרד התקשורת שהתקבלו ביולי 2017, על חברות הסלולר ליידע את המנויים שלהן מבעוד מועד, בתקופה שבין 14-21 ימים לפני השינוי - כי התעריף עומד להשתנות, וזאת בהודעה אשר תוכנה יועבר להם בסבירות הגבוהה ביותר.

על פי התביעה, ככל הנראה, לא שינתה סלקום את נוהלה הקבוע, וגם למנויי 'המסלול הכשר' שלחה החברה, מסרוני טקסט ובהם ההתראה על שינוי התעריף הצפוי. אך לדברי עו"ד מוסקוביץ', במסלול של "כשרים ללא הגבלה" אין בכלל אפשרות לשלוח או לקבל מסרונים, כך שההודעות הללו, אם נשלחו, לא הגיעו מעולם ליעדן. "הדרך היחידה לעדכן מנויים שכאלה, שגם לא מחזיקים ברובם תא דואר אלקטרוני, הוא על ידי שיחות טלפוניות או שיחות מוקלטות המחויגות אליהם", נטען.

סלקום טענה כי הסיבה שלא נשלחו הודעות קוליות היא תקלה שנפתרה בהמשך, ומאז נשלחות הודעות קוליות בהתאם לרישיון. עוד נטען מטעם החברה כי סלקום מיידעת את המנויים בדבר עדכון מחיר התוכנית במעמד ההתקשרות - בעל-פה ובכתב - הן בתנאי התוכנית והן במסמך מקוצר של עיקרי התוכנית.

בנוסף נטען ע"י סלקום כי ניתנה הודעה ללקוחות בכתב, סמוך למועד השינוי בחשבונית, על גבי החשבונית ובצורה בולטת, כך שקל היה לעקוב אחר השינוי. בכתב ההגנה אמדה סלקום את מספר המנויים שלא קיבלו התראה מראש על שינוי המסלול בכ-27,400 לקוחות.

בעקבות מו"מ הגיעו הצדדים להסדר פשרה, שאף התקבל על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, במסגרתו נקבע כי סלקום תעביר 20 שקל לכל אחד מחברי הקבוצה - אם בזיכוי החשבון, ואם בהעברה בנקאית. ביהמ"ש המחוזי מחוז מרכז בלוד, שדן בהסכם בימים אלה, אישר אותו, והעניק לו תוקף של פסק דין.