שלוש שנים מההשקה: פז מחסלת את המיזם למכירת ירקות ופירות אונליין

רשת Yellow של פז גונזת את השירות להזמנת פירות וירקות היישר אל תא המטען של הרכב • זאת, למרות האסטרטגיה של הקבוצה להגדלת פעילות הקמעונאות שלה

ניר שטרן/ צילום: כדיה לוי
ניר שטרן/ צילום: כדיה לוי

שלוש שנים אחרי שהושק: רשת יילו (Yellow) של פז, חיסלה את מיזם ההזמנות אונליין של ירקות ופירות ישר מהשדה. השירות הושק אז בשיתוף עם אתר מושבניק, מיזם של החקלאי אבי יעקב ממושב מצליח, ובמסגרתו ניתן היה להזמין ארגז ירקות ופירות ישירות לתא המטען של המכונית ב-100 תחנות של פז ברחבי הארץ.

Yellow גנזה במהלך הקורונה את המיזם המדובר אותו השיקה במאי 2017, באותם ימים בהם החלה בשיתוף פעולה עם חברת משלוחי האוכל וולט, במסגרתו היא החלה לאפשר הזמנת מוצרי מזון וטואלטיקה עד הבית באזור המרכז בלבד ולא בפריסה ארצית בדומה למיזם הקודם שלה. כעת היא מרחיבה אותו באופן מדורג גם לערים נוספות בהתאם להתרחבות הפריסה הגיאוגרפית של וולט.

הצעד הזה מתרחש למרות האסטרטגיה המוצהרת של פז להגדיל את הנתח של תחום הקמעונאות מסך הפעילות שלה, במסגרתה דיווחה מוקדם יותר החודש על מזכר הבנות לרכישת רשת הסופרמרקטים התל אביבית סופר יודה בתמורה לכ-130 מיליון שקל. מחזור המכירות השנתי של הרשת התל אביבית, הפועלת באמצעות 16 סניפים, מוערך ב-250-300 מיליון שקל. בשנה החולפת בחנה פז אפשרות לרכוש את השליטה בקבוצת קמעונאות המזון יינות ביתן לאחר שזו נקלעה לקשיים.

ב-2019 עמדו מכירות חנויות הנוחות Yellow כולל באמצעות זכיינים (שאינן כלולות בספרי החברה אך היא נהנית מהרווחים בגינן) על כ-943 מיליון שקל. הכנסות פז ממכירת מוצרי yellow עמדו באותה שנה על כ-818 מיליון שקל, והיוו כ-6% מההכנסות של פז.

מפז נמסר בתגובה: "אתר הסחר של רשת Yellow שהושק בשנת 2016, מציע ללקוחותיו שלל פריטים אותם ניתן להזמין אונליין ולקבלם בסניף הקרוב לבית. את מוצרי הפירות והירקות, כמו גם שלל מוצרי השלמה כגון מוצרי חלב, מוצרים יבשים ועוד, ניתן להזמין במסגרת שיתוף הפעולה עם אפליקציית wolt שהושק בתקופת הקורונה והתרחב בשבועות האחרונים מעבר לת"א גם לערי השרון, ראשון לציון, חולון, רמת גן, גבעתיים, בקעת אונו ופתח תקווה".