הנפקה מוצלחת לנורסטאר: נכסים ובניין רכשה 12% מהחברה

הנפקת המניות והאופציות של נורסטאר שבשליטת חיים כצמן זכתה לביקושים ערים של כ-320 מיליון שקל • החברה גייסה 161 מיליון שקל, ובהנחה שכל האופציות ימומשו היא צפויה לתמורה עתידית של 119 מיליון שקל • אדוארדו אלשטיין: "השקעה ביחד עם כצמן תאפשר לחברה להציף בחזרה את השווי הכלכלי שלה"

הנפקת המניות והאופציות של נורסטאר שבשליטת חיים כצמן זכתה לביקושים ערים של כ-320 מיליון שקל. החברה נענתה להצעות בהיקף של 161 מיליון שקל ובהנחה שכל האופציות ימומשו למניות רגילות החברה צפויה לתמורה עתידית של 119 מיליון שקל. בתגובה זינקה היום מניית החברה ב-16%.

חברת נכסים ובניין שבשליטת אדוארדו אלשטיין השתתפה בהנפקה והייתה המשקיעה הגדולה ביותר. בתמורה ל-88 מיליון שקל חברת הנדל"ן רכשה 12% מנורסטאר ואופציות להגדלת ההחזקה ל-17%. "כצמן הוא אדם שאני מעריך ומוקיר מאוד", מסר אלשטיין, שהוסיף כי "לנורסטאר תיק נכסים מפוזר ואיכותי והנהלה חזקה. להערכתי השקעה ביחד עם כצמן תאפשר לחברה להציף בחזרה את השווי הכלכלי שלה".

כצמן עצמו הזרים ביקושים והשתתף בהנפקה בהיקף של כ-40 מיליון שקל, כפי שהודיע מראש שבכוונתו לעשות, על מנת לשמור על היקף ההחזקה הישירה בחברה. 

בסביבות החברה הביעו שביעות רצון רבה מתוצאות ההנפקה, אותה הובילו החתמים דיסקונט, מנורה ולידר, ומהמחיר שהתקבל - שהיה גבוה בכמעט 20% ממחיר המינימום המבוקש - אותו כינו "פנטסטי". 

נורסטאר, שמחזיקה ב-55.42% ממניות חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב , איבדה כ-75% מערכה מתחילת 2020, על רקע נפילת מחיריהן של מניות חברות הקניונים בעולם, ובהן גזית גלוב. עם זאת, מתחילת חודש אוגוסט זינקה המניה ב-67% לשווי חברה של כ-490 מיליון שקל.

עוד ציינו בסביבות החברה כי ההנפקה מאששת את תוצאות הדוחות ואת מצבה הטוב של גזית גלוב ביחס למתחרים, כפי שניכר באחוזי גבייה גבוהים ברחבי העולם אותם הציגה. זאת תוך שאמרו כי הקורונה מאירה זרקור אשר מבחין בין נכסים איכותיים ופחות איכותיים.

נורסטאר פרסמה ביום ה' האחרון את דוחותיה לרבעון השני של 2020, שמהם עולה כי נכון לסוף יוני הציגה החברה במאזן הסולו הון עצמי של 2.27 מיליארד שקל המהווה 66.4% מסך המאזן.

נכון לסוף יוני החזיקה החברה מזומנים בשווי של 303 מיליון שקל, ומנגד נרשמו במאזנה התחייבויות פיננסיות שוטפות של 302 מיליון שקל והתחייבויות פיננסיות לטווח ארוך של 849 מיליון שקל. בדוחות מציינת נורסטאר כי היא מנתחת באופן שוטף את צורכי המזומנים שלה ואת אפשרויות המימון העומדות בפניה, וכי אפיקי המימון העומדים לרשותה כוללים גיוסי הון וחוב באמצעות הבורסה, גיוסים פרטיים מגופים מוסדיים וכן מימון בנקאי.

עוד ציינה נורסטאר, כי נכון לסוף יוני היא החזיקה בכ-83.9 מיליון מניות של גזית גלוב, מתוכן כ-41.9 מיליון מניות חופשיות משעבוד בשווי של כ-720 מיליון שקל. "לחברה עומדת האפשרות לממש את מניות גזית גלוב החופשיות שברשותה במחירי שוק, בין במסגרת המסחר בבורסה ובין בעסקאות מחוץ לבורסה, זאת בשים לב לעומק המסחר במניות גזית גלוב, וכן לגייס איגרות חוב המובטחות בשעבוד על מניות אלה", נכתב בדוחות.

מאז, פעלה נורסטאר להגדלת היקף המזומנים שברשותה ונענתה להצעת רכש עצמית, שהגישה גזית גלוב לחלק ממניותיה. במסגרת הצעת הרכש מכרה נורסטאר 16.2 מיליון מניות של גזית גלוב בתמורה ל-281 מיליון שקל, ולאחר מכן פרעה מיוזמתה חוב לתאגיד בנקאי בסך של 270 מיליון שקל, וכן ניירות ערך מסחריים בסך של 70 מיליון שקל.

לנורסטאר איגרות חוב משלוש סדרות (י'-י"ב) הנסחרות בתשואה שנתית לפדיון של עד 11%, לאחר שמחיריהן זינקו ביום ה' האחרון בשיעורים של עד 6% בתגובה להודעה על גיוס ההון המתוכנן. סך החוב למחזיקי שלוש סדרות האג"ח עומד כיום על 1.03 מיליארד שקל במונחי ערך התחייבותי מתואם (פארי).