משלחת אמריקאית תגיע מת"א לאבו דאבי בטיסה מסחרית ראשונה

משלחת ישראלית מקצועית ראשונה לצד משלחת אמריקאית תצא לאבו דאבי ביום שני הבא • מאיר בן שבת יעמוד בראש המשלחת, והשיחות יתמקדו בדרכים לקידום שיתופי פעולה

אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות הערביות / צילום: שאטרסטוק
אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות הערביות / צילום: שאטרסטוק

משלחת מקצועית ראשונה לאבו דאבי תצא ביום שני הבא. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום שהיועץ לביטחון לאומי וראש המל''ל מאיר בן שבת יעמוד בראש המשלחת. הפגישות יערכו באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות.

המשלחת הישראלית תצא ביחד עם משלחת אמריקאית הכוללת את רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב, ג'ארד קושנר, יועץ בכיר לנשיא ארה''ב ואבי ברקוביץ', השליח המיוחד למו''מ בינ''ל. 

ארה"ב הודיעה שהטיסה שעליה יגיע הצוות האמריקאי לאבו דאבי תהיה טיסה מסחרית בין תל אביב לאבו דאבי. האם ההצהרה הזו תעורר את אל על מהתרדמת שאליה שקעה? אין חברה ישראלית אחרת שיכולה להטיס משלחת מכובדת שכזו מתל אביב.

הטיסה תבוצע במטוס רחב גוף שרק אל על מחזיקה הכולל מחלקת עסקים. ישראייר היא אמנם הישראלית היחידה שפועלת בימים אלה, אבל אין לה מטוס מתאים לביצוע הטיסה.

אל על אם כך צפויה להיות חתומה על ההיסטוריה והיא גם מסוגלת להרים את הכפפה ולהפעיל את הטיסה האמורה, גם בהתראה הקצרה. יש להניח שהיערכות כזו מתקיימת בחברה כבר כעת. 

שיחות בנושאי תעופה, תיירות וביטחון

השיחות באבו דאבי יתמקדו בדרכים לקידום שיתופי פעולה במגוון תחומים כגון תעופה ותיירות, סחר, כלכלה ופיננסים, בריאות, אנרגיה וביטחון.

למשלחת יצטרפו נציגים ממשרדי ממשלה שונים ובראשם מ"מ מנכ''ל משרד רה''מ רונן פרץ שירכז את הנושא הכלכלי, מנכ''ל משרד החוץ אלון אושפיז, מנכ''ל משרד הביטחון אמיר אשל, ר' רשות התעופה האזרחית ועוד.

נתניהו אמר: "זהו הסכם היסטורי. הוא יביא למנועי צמיחה. הוא יכול לעזור להביא לפריחה כלכלית בכלל, ובפרט בתקופת הקורונה. אני מקווה שמדינות נוספות באזורנו יצטרפו למעגל השלום".

גנץ שוחח עם שר הביטחון מהאמירויות

אחר הצהריים שוחח שר הביטחון בני גנץ עם עמיתו מאיחוד האמירויות שר המדינה לענייני ביטחון, מוחמד אל באוורדי על שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות.

לפי הודעת משרד הביטחון, השניים שוחחו על הצורך בקידום הסכם הנורמליזציה שימסד בין השאר את הקשרים הביטחוניים בין המדינות. עוד דנו השרים באפיקי שיתוף הפעולה האפשריים בין מערכות הביטחון וכוונתם לכונן קשרי עבודה קרובים, רציפים ופוריים.

גנץ אמר לאל באוורדי כי הוא מצפה לפגוש אותו בארץ, או באיחוד, ברגע שהדבר יתאפשר והשניים סיכמו לשמור על ערוץ פתוח ביניהם ודרך הדרגים המקצועיים.

בתקשורת באיחוד האמירויות דווח על השיחה בהרחבה, ונאמר כי היא עסקה בהשלכות ביטחוניות המעשיות של החתימה על הסכם השלום בין המדינות. לפי הדיווחים שני האישים הביעו את אמונם כי ההסכם ישפר את הסיכויים לשלום ויציבות באזור, והביעו בציפייה לחיזוק ערוצי התקשורת וכינון יחסים דו צדדיים מוצקים לרווחת שתי המדינות והאזור.