שוק ההון | סיקור שוטף

נעילה חיובית בת"א: מדד ת"א-90 זינק ב-1.3%

לפידות קפיטל זינקה לאחר הדוחות שפרסמה היום החברה • הצלחה להנפקת נורסטאר • נגד טבע הוגשה תביעה בארה"ב בחשד לתיאום מחירי תרופות

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות. ת"א-35 עלה ב-0.85%, ת"א-125 טיפס בכ-1% ות"א-90 זינק ב-1.3%. ת"א-בנקים הוסיף 1.6% ות"א-ביטוח קפץ ב-1.9%. 

לפידות קפיטל  זינקה ב-9.5%, נייר חדרה  קפצה ב-12.7%, דוראל אנרגיה  הוסיפה 5.4% ופוקס קפצה ב-5.3%. לייבפרסון  עלתה ב-3.4%, הראל השקעות  הוסיפה 3.2%, מבנה  עלתה ב-3.1% ועזריאלי  ב-2.8%. 

אופקו  צנחה ב-6.7%, מטריקס  ירדה ב-2.7% וטבע  איבדה 2.6%. קמהדע   נפלה ב-3%. פרשמרקט  איבדה 2%. 

מחזור המסחר הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

16:44

מתחזקות העליות בתל אביב על רקע הפתיחה החיובית בוול סטריט. מדד ת"א 35 עולה ב-0.9%, ת"א 90 מזנק ב-1.9%.

15:15

מגמה חיובית בבורסה. מדד ת"א 35 עבר לעלייה של כ-0.2% ומדד ת"א 90 מתקדם בכ-1.8%. 

ירידות בולטות נרשמות במניות פרשמרקט  (שפרסמה היום דוחות לרבעון השני), טלדור, ארד ואינפימר. 

13:30

נמשכת המגמה המעורבת בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-450 מיליון שקל. 

לפידות קפיטל קופצת במחזור גבוה לאחר שהחברה דיווחה היום על תוצאות טובות בחצי הראשון של השנה והודיעה כי  דירקטוריון החברה החליט על תכנית לרכישה בחזרה של מניותיה בסכום של עד 30 מיליון שקל. 

עוד בולטות בעליות חדות מניות נייר חדרה, קבוצת אשטרום , ארקו החזקות  ובאטמ.

מנגד, ירידות חדות נרשמות במניות טבע, אופקו, מטריקס  ותדיראן. 

10:50

מגמה מעורבת בבורסה. נייר חדרה  רושמת עלייה חדה לאחר הדוחות שפרסמה היום החברה. 

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, והכלכלן איל רז, פרסמו היום סקירת מאקרו שבועית בה הם מציינים כי "המדד המשולב לחודש יולי אמנם עלה בשיעור קל, אך קצב השינוי השנתי שלו, מצביע על ירידה חדה בדומה לזו שהייתה בראשית שנות האלפיים. החזרה ממשברים קודמים, לרמות צמיחה הקרובות לאלה שקדמו למשבר, ארכה מספר שנים. לנוכח אופיו המיוחד של המשבר הנוכחי, אשר אינו נובע מבעיות כלכליות ייחודיות ו/או מבניות במשק הישראלי והעולמי, קשה להעריך כיום את 'נקודת הסיום' שלו, אך נראה שלא יהיה קצר ממשברים קודמים".

בפמן ורז מתייחסים להחלטת בנק ישראל להשאיר את הריבית ללא שינוי: "משמעות הדברים היא שבנק ישראל עשוי להרחיב את "ארגז הכלים" העומד לרשותו, כולל הורדת ריבית, במידה והדבר יידרש. נראה, על בסיס ההודעה, כי לא הבשילו התנאים לשינויים כאמור וכי לעת הנוכחית ננקטת גישה של המתנה לקבלת נתונים נוספים תוך המשך שימוש בכלים הקיימים. עם זאת, על בסיס הצגת שני תרחישים לתחזית המקרו כלכלית אשר הציגה חטיבת המחקר של בנק ישראל במקביל להודעת הריבית ויוצגו בהמשך, נראה שמעבר לתרחיש פסימי, ייתכן ויביא לשינוי תוך שימוש בכלי מדיניות נוספים. בהקשר זה, של שימוש בכלים הנוספים, מעבר לכלי הריבית, ניכרה על פי הודעת בנק ישראל, שביעות רצון מהשיפור עד כה בתפקוד של שוק האשראי תוך יציבות בריביות, בתמיכת צעדי בנק ישראל וקרנות האשראי בערבות מדינה. כמו כן צוינה העובדה כי התשואה על אג"ח ממשלתי נותרה נמוכה, והתערבות בנק ישראל בשוק האג"ח הקונצרני תרמה לירידת מרווחים משמעותית. במילים אחרות, נראה כי השימוש בכלים השונים בהם נקט הבנק המרכזי, התומכים בערוץ האשראי דרכו פועלת המדיניות המוניטרית, משיג את מטרותיו".

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח תוך ירידות קלות במדד המניות. מניית טבע  בולטת בירידה חדה. 

מנגד, עליות בולטות נרשמות במניות נייר חדרה, בזן, אלקטריאון  ובאטמ. 

חברת אנלייט אנרגיה , שתפרסם היום את דוחות לרבעון השני, חתמה על הסכם לרכישת הזכויות של קרן נוי ופירעון הלוואות המזנין שהועמדו על ידה בפרויקטים הסולאריים חלוציות, מבטחים ותלמי בילו, בסכום של 230 מיליון שקל. 

09:40

לפידות קפיטל  דיווחה הבוקר על רווח נקי של כ-15 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, לעומת רווח של כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

09:00

נייר חדרה  דיווחה הבוקר כי הרווח התפעולי שלה (לפני הוצאות והכנסות חד פעמיות) ברבעון השני עלה והסתכם בכ-15 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 864 אלף שקל ברבעון, לעומת רווח של כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

07:20

1. יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח ככל הנראה במגמה מעורבת. זאת, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בעליות - מדדי ת"א 35 ות"א 125 עלו ב-0.2% ומדד ת"א 90 התחזק ב-0.5%. מבין המדדים הענפיים, מדד ביטוח פלוס עלה ב-1.9% מדד נדל"ן הוסיף 1% ומדד הפיננסים התחזק ב-0.8%. בצד השלילי, מדד ת"א טכנולוגיה ירד ב-0.5%, מדד ביומד נחלש ב-0.4% ומדד הבנקים איבד 0.3%. דוחות חיוביים במפתיע לפוקס  הזניקו את מגזר האופנה: פוקס קפצה ב-9.9%, עדיקה סטייל  ב-9% (גם היא פרסמה אתמול דוחות חזקים), גולף ב-9.7% ודלתא טסה 18%.

2. בוול סטריט הסתיים אתמול המסחר במגמה מעורבת. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2% בזמן שהראלי במניית אפל נקטע לאחר חמישה ימים והיא ירדה ב-0.8%. מדד S&P 500 עלה ב-0.4% לשיא חדש ומדד נאסד"ק התחזק ב-0.8% גם הוא לשיא חדש. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי ניו יורק נרשמת מגמה מעורבת כעת ובורסות אסיה רושמות ירידות.

המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. טבע  צפוייה לרדת היום לאחר שחזרה עם פער שלילי של כ-3.6%. משרד המשפטים האמריקאי הגיש אמש בבית המשפט בפילדלפיה תביעה נגד החברה בחשד לתיאום מחירים שהביא לתשלומים עודפים בהיקף של 350 מיליון דולר לפחות על ידי צרכנים אמריקאים. החשד - טבע קשרה קשר עם מתחרותיה בענף התרופות הגנריות שהביא לעליית מחירים. החברה ככל הנראה דחתה הסדר פשרה, שדרש תשלום של קנס לצד הודאה באשמה.

3. בזירת המאקרו העולמית לא צפויים להתפרסם היום נתונים חשובים. בארה"ב יפורסם ב-15:30 נתון ההזמנות לסחורות בנות קיימא. המשקיעים בעולם ממתינים לדברי יו"ר הפד ג'רום פאואל בג'קסון הול מחר. פאואל יציג את הכלים של הבנקים לטיפול בהתאוששות הכלכלית לטווח הארוך. לפי הערכות הפד צפוי להיות יותר סובלני לאינפלציה מעל היעד תוך שמירה על ריבית ריאלית נמוכה.  

4. עונת הדוחות נמשכת והיום ובימים הקרובים יפרסמו תוצאות, בין השאר, בנק לאומי  (מחר), קבוצת דלק , קבוצת אשטרום ופתאל. אשטרום נכסים דיווחה אתמול כי הכנסות החברה ברבעון השני של 2020 עלו בכ-20% לכ-86.4 מיליון שקל, לעומת כ-72 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  החברה סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של כ-26 מיליון שקל לעומת 31.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  

5. הנפקת המניות והאופציות של נורסטאר  שבשליטת חיים כצמן זכתה אתמול לביקושים ערים של כ-320 מיליון שקל. החברה נענתה להצעות בהיקף של 161 מיליון שקל ובהנחה שכל האופציות ימומשו למניות רגילות החברה צפויה לתמורה עתידית של 119 מיליון שקל. חברת נכסים ובנין  שבשליטת אדוארדו אלשטיין השתתפה בהנפקה והייתה המשקיעה הגדולה ביותר. בתמורה ל-88 מיליון שקל חברת הנדל"ן רכשה 12% מנורסטאר ואופציות להגדלת ההחזקה ל-17%.