המשך הפלייאוף בסכנה: הלייקרס והקליפרס הצביעו בעד ביטול העונה

דרמה ב-NBA: אחרי ששלושת משחקי הלילה הוחרמו ו"נדחו למועד לא ידוע", שחקנים מכל הקבוצות קיימו פגישת חירום סוערת • לברון נטש בזעם עם שאר שחקני הלייקרס והקליפרס - אחרי שרוב השחקנים הצביעו בעד המשך העונה

דרמה ב-NBA: המשך הפלייאוף 2020 בסכנה / צילום: AP Photo, AP
דרמה ב-NBA: המשך הפלייאוף 2020 בסכנה / צילום: AP Photo, AP

דרמה גדולה ב-NBA. שחקני מילווקי באקס החליטו להחרים אמש את משחק מספר 5 בסדרת הפלייאוף נגד אורלנדו כמחאה על האלימות כלפי שחורים, והציתה גל נוסף של מחאות. גם משחקי 5 בין יוסטון לאוקלהומה סיטי ובין הלייקרס לפורטלנד שתוכננו להתקיים הלילה נדחו למועד לא ידוע, ובהמשך המחאה עברה גם לענפי ספורט אחרים בארצות הברית, כשבוטלו עשרות משחקים ב-WNBA, MLB וב-MLS.

ה-NBA פרסם הודעת תגובה לקונית בעקבות המשחקים, בה הובהר כי המשחקים יידחו למועד מאוחר יותר - מבלי לציין אם ההחרמה של מילווקי תגרור עונש של הפסד טכני.

כך או כך, ההחרמה של המשחקים הלילה עשויה להיות רק השלב הראשון במחאה גדולה בהרבה. לפי ESPN, האפשרות שגם שלושת המשחקים שמתוכננים להיערך מחר בלילה (יוטה-דנבר, טורונטו-בוסטון ודאלאס-קליפרס) יבוטלו "צוברת תאוצה" ונראית ריאלית ביותר. לפי אדריאן ווג'נראוסקי, רבים משחקני ה-NBA שוקלים את האפשרות להחרים את המשך הפלייאוף ולהביא לסיומה של העונה כולה.

 

הדיונים ב-NBA נמשכו לתוך הלילה, ולפנות בוקר ערכו שחקנים מכל הקבוצות פגישת חירום כדי לגבש עמדה ברורה לגבי המשך המשחקים והמשך המחאה. לפי שאמס צ'ראניה מ"האתלטיק", הוויכוחים בפגישה התלהטו, כשלברון ג'יימס מוביל קו לוחמני ונוטה לתמוך בהחרמה של שאר הפלייאוף.

לברון העלה בפגישה טענות קשות כלפי בעלי הקבוצות בליגה וכלפי הקומישינר אדם סילבר, ואמר ש"הם צריכים לעשות הרבה יותר" כדי לתמוך במחאה וכדי "לעשות משהו משמעותי".

לאחר דין ודברים בינו לבין כמה שחקנים אחרים שתמכו בהמשך הפלייאוף, לברון נטש את הפגישה "בזעם" לפני שהתקבלו החלטות ממשיות, כששחקני הלייקרס והקליפרס הולכים בעקבותיו ועוזבים את המקום. שחקני שתי הקבוצות של לוס אנג'לס הצביעו בעד ביטול העונה - בניגוד לשאר הקבוצות שהצביעו נגד.

למרות רוב להמשך המשחקים בהצבעה ובדיונים של השחקנים, עדיין לא ברור כיצד ניתן יהיה להמשיך את העונה אם הלייקרס והקליפרס - שתיים מהפייבוריטיות לזכות באליפות - יחרימו אותה.

יודוניס האסלם ממיאמי, אחד השחקנים הוותיקים בליגה ואחד ממובילי הפגישה, אמר לשאר השחקנים אחרי הנטישה של שחקני הלייקרס והקליפרס שהעונה לא תוכל להימשך בלעדיהם. עדיין לא ברור אם שחקני הלייקרס והקליפרס מתכוונים להחרים את המשחק באופן עצמאי ולעזוב את הבועה, או שמא יחכו עם המהלך הקיצוני כדי ליישר קו עם שאר השחקנים.

עדיין לא ברור כמה האפשרות של ביטול העונה ריאלית, אבל זה חלק מהשיחות. יהיו שיחות עם ארגון השחקנים, ועדיין מוקדם לומר אם ראינו את המשחק האחרון העונה - אבל השחקנים והקבוצות רציניים לגבי זה", אמר אדריאן ווג'נראוסקי ב-ESPN. "ממילא היתה אווירה קשה בבועה לאחרונה, השחקנים הרגישו את זה בשבועות האחרונים והרבו לדבר על זה אחד עם השני. יש תחושה של חוסר אונים, והשחקנים רוצים לעמוד כתף אל כתף עם הקהילה שלהם. זה רגע היסטורי ב-NBA, בספורט האמריקני".

עוד לפני חידוש העונה, ניהלו כמה שחקנים בכירים ב-NBA שיחות לגבי הצעדים שינקטו כדי להמשיך את מחאת השחורים בארצות הברית וכדי לקחת בה חלק פעיל. קיירי אירווינג - שממילא לא אמור היה להיות חלק מהבועה משום שהוא סובל מפציעה - הציע להחרים את המשחקים ולא להופיע לבועה. רוב השחקנים התנגדו לרעיון שלו, אולם כעת, כשהברוטליות המשטרתי גואה, נראה שנשמעים יותר ויותר קולות שמצדדים בצעד שכזה.

הקש ששבר את גב הגמל עבור השחקנים היה עוד אירוע ירי של שוטרים, בו נראה ג'ייקוב בלייק, אפרו אמריקאי בן 29, נורה בגבו מספר פעמים לעיני ילדיו.