הסערה החדשה בדיר' בנק הפועלים: הדירקטורית דליה לב מודחת בפועל

הוועדה למינוי דירקטורים החליטה שלא להעמיד שוב את מועמדותה של לב בתום קדנציה אחת, מה שנחשב בפועל כהדחה • ברקע, קרב על זהות הדירקטוריון בעקבות מועמדותו של סטנלי פישר בבנק

דליה לב  / צילום: תמר מצפי, גלובס
דליה לב / צילום: תמר מצפי, גלובס

הקרב על דירקטוריון בנק הפועלים הולך ומתחמם. הוועדה לבחירת הדירקטורים שתחת בנק ישראל לא העבירה את השם דליה לב לבחירה מחודשת, כלומר, מדיחה בפועל את לב מהדירקטוריון. לב הובילה מהלכים רבים בדירקטוריון בהם הבחירה בדב קוטלר למנכ"ל הבנק במה שנחשב אז צעד אמיץ שקטע את שרשרת המינויים הפנימיים. היא גם טיפלה באופן מתמשך וקרוב בסגירת תיק העלמות המס מול הרשויות האמריקאיות ונשחשבת מקורבת ליו"ר הבנק ראובן קרופיק וגם למנכ"ל דב קוטלר.

ככל הידוע לב קיבלה ציון נמוך בוועדה מזה שקיבלו אחרים שנבחרו כמועמדים לתפקיד הדח"צ, עוד בסבב הראשון של דיוני הוועדה, לפני פטירתו של היו"ר הקודם של הבנק עודד ערן. בעקבות הפטירה נעשה סבב נוסף של בחירה שנועד להגדיל את מספר המועמדים לתפקיד דירקטוריון בנק לשישה, כשהמועמד השישי שנבחר הינו פישר.

ברקע, סערה נוספת עם הצבת מועמדותו של סטנלי פישר לדירקטור בבנק. פישר, נגיד בנק ישראל לשעבר וסגן יו"ר הפד לשעבר הגיש מועמדות לתפקיד פנוי של דירקטור בבנק מה שגרם לחבר וועדת הבחירה, דוד אבנר להתפטר במחאה ממנה לאחר שהעניק לו ציון נמוך במיוחד אך התנגדותו נחסמה על ידי חברי הוועדה הקבועים שייתרו את הצבעתו.

נזכיר כי הרכב דירקטוריון בנק הפועלים עומד בפני שינוי ניכר בחודשים הקרובים כשיבחרו אליו ארבעה דירקטורים חדשים באסיפה הכללית שתיערך באוקטובר.