הלמ"ס: חמישית מעובדי המלונאות והמסעדנות עדיין נמצאים בחל"ת

לפי סקר מצב העסקים של הלמ"ס, 6.4% מהעובדים במשק נמצאים בחל"ת • 19% מהעסקים מעידים שלא יוכלו להמשיך ולפעול מעבר לשלושה חודשים תחת התנאים הנוכחיים במשק

מסעדה ריקה / צילום: כדיה לוי, גלובס
מסעדה ריקה / צילום: כדיה לוי, גלובס

20.3% מעובדי המלונאות עדיין נמצאים בחל"ת. כך עולה מסקר הלמ"ס, שבדק את מצב העסקים בעת התפשטות נגיף הקורונה. גם בענף שירותי מזון ומשקאות (הכולל מסעדות ודוכני מזון) יש שיעור גבוה של עובדים שעדיין בחל"ת - 18.8%.  

שיעור העובדים בחל"ת במשק עומד על 6.4%, ובלמ"ס מציינים כי שיעור השכירים עומד היום על 86.9% מהיקף השכירים בערב המשבר.

6.3% מהעסקים דיווחו על עובדים שלא היו מעוניינים לשוב מחל"ת מסיבות שונות. בענף המזון והמשקאות יש את שיעור הגבוה ביותר של עובדים שאינם מעוניינים לחזור מחל"ת - 18.7% (כ-94 אלף עובדים). 

כ-11.5% מסך העובדים פוטרו מאז תחילת משבר הקורונה. מדובר בעלייה של 3.9% לעומת תחילת החודש הקודם. במקביל גייסו החברות 4.9% עובדים.

19% מהעסקים מעידים שלא יוכלו להמשיך ולפעול מעבר לשלושה חודשים תחת התנאים הנוכחיים במשק. 78.5% מהעסקים מדווחים על פגיעה של עד 25% בפדיון אוגוסט. בלמ"ס מציינים כי מדובר בשיפור משמעותי לעומת חודש יולי. אז היקף העסקים שהעריכו פגיעה חמורה בפדיון היה גבוה ביותר. 30% מהעסקים ביולי העריכו היקף פגיעה שנע מ-26% ועד 50% ו-כ-20% העריכו פגיעה חמורה של יותר מ-50% בפדיון.