ליצמן: "אין סיכוי שיהיה סגר בחגים"; חסידים: "לא נצביע לנתניהו יותר"

חסידי ברסלב תוקפים את נתניהו, לאחר שנשיא אוקריאנה אמר כי הבקשה לא לאפשר כניסת יהודים לאומן הייתה בקשתו • החסידים שנתקעו בשדה התעופה באודסה הורשו להיכנס למדינה • ליצמן: "אין סיכוי שנאפשר לסגור את בתי הכנסת בחגים"

יעקב ליצמן נואם בהשבעת הכנסת ה-35 / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יעקב ליצמן נואם בהשבעת הכנסת ה-35 / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חסידי ברסלב, שטסו אתמול לאודסה ועוכבו שעות ארוכות בשדה התעופה בעיר, הורשו לפני זמן קצר להיכנס לתוך המדינה. הדרכונים הוחזרו להם והם הורשו לצאת משדה התעופה.

בתוך כך, בהודעה מטעם המזכירות הארצית של החסידות נאמר היום: "ממשלת ישראל שריה ופקידיה הראו היום שאזרח מאמין הוא אזרח סוג ב' ומותר להילחם בכל דרך אפשרית בכדי שלא יוכל לממש את אמונתו. להפגין, לטוס לכל מקום בעולם, ולהתאסף במלונות ומסעדות מותר ויעשו כל דבר בשביל למצוא מתווה. אבל יעשו הכל בשביל להכשיל תפילות וישמיצו במקום לעבוד ביחד על מתווה שיאפשר נסיעה לקבוצה של חסידי ברסלב".

עוד הם הצהירו שלא יתמכו בנתניהו מעתה. זאת לאחר שנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר אתמול (ד') כי החלטתו לחסום חסידי ברסלב מכניסה לאוקראינה נעשתה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנחנו היהודים המאמינים, שכבוד רבי נחמן מברסלב חשוב בעינינו, לעולם לא נתמוך בבנימין נתניהו ולא בכל מפלגה שתתמוך בו", אמר נחמן בנשעיה, יו"ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב.

קהילת חסידי ברסלב מוערכת בכ-20 אלף איש. יצויין שחסידי ברסלב מצביעים ככל הנראה לליכוד אך גם הרבה מהם לש״ס, מפלגה שממילא יושבת קבוע בקואליציה עם הליכוד, כך שהמשמעות הפוליטית של ההצהרה הזו אינה ברורה.

"אם צריך סגר - שיעשו אותו היום"

שר השיכון יעקב ליצמן, ניצל אף הוא אירוע הנחת אבן פינה לפרויקט דירה להשכיר בנהריה כדי להתייחס לאירועי השעה. בדבריו הוא תקף את פרופ׳ גמזו, פרויקטור הקורונה: "צריך שיהיה ברור, יש לשמור על ההנחיות ולהקפיד על ריחוק כדי למנוע תחלואה. אבל צריך גם שתהיה שקיפות, יושר, היגיון ואחידות. אין סיכוי שנאפשר לסגור את בתי הכנסת בחגים. לא בראש השנה ולא בכיפור ולא בסוכות. אלו ימים קדושים שכולם, חרדים, דתיים, מסורתיים וגם חילונים, הולכים בהם לבתי הכנסת ואיאין סיכוי שיהיה בהם סגר. אם צריך סגר - שיעשו אותו היום. לא בחגים". עוד אמר ליצמן, כי כמוהו גם השר דרעי לא יאפשר סגר בחגים.

באשר לנסיעות לאומן, אמר ליצמן: "אתם יודעים מה גמזו כתב לנשיא אוקראינה? הוא כתב לו שהוא מציע לו להיזהר מיהודים שילכלכו לו את העיר ויביאו תחלואה. איך הוא יכול להגיד דבר כזה? ככה בלי רשות. לכן קראתי שיפטרו אותו. הוא פרויקטור של מדינת ישראל ולא של אוקראינה".