פריורטק מכרה את החזקתה בפי.סי.בי בכ-118 מיליון שקל

העסקאות, שבוצעו מחוץ לבורסה ביום חמישי האחרון, הושלמו בשער של 5.15 שקלים למניה, הנחה של כ-6% על מחיר המניה בבורסה בסיום המסחר • המכירה בוצעה בהתאם להסכם שנחתם עם בעלת השליטה בחברה, קרן פימי, ב-2018

חברת ההחזקות פריורטק מכרה את כל החזקותיה בחברת פי.סי.בי. (32.2%) . העסקאות, שבוצעו מחוץ לבורסה ביום חמישי האחרון, הושלמו בשער של 5.15 שקלים למניה, הנחה של כ-6% על מחיר המניה בבורסה בסיום המסחר ביום חמישי, ובסכום כולל של כ-118 מיליון שקל. 

המכירה בוצעה בהתאם להסכם בעלי המניות שחתמה פריורטק  עם קרן הפרייבט אקוויטי פימי , אותה מוביל המייסד והמנכ"ל ישי דוידי .

פימי רכשה את מניות השליטה בחברת פי.סי.בי טכנולוגיות מפריורטק לפני קצת יותר משנתיים (במרץ 2018). פימי הזרימה אז 125 מיליון שקל לפי.סי.בי בתמורה להקצאת מניות של כ-51% מהון החברה, כלומר לפי שווי של 243 מיליון שקל "אחרי הכסף", ולפי מחיר מניה של 3.60 שקלים. 

כיום מחזיקה פימי בכ-48% ממניות פיסיבי , ששוויה בבורסה עומד על כ-392 מיליון שקל. 

פי.סי.בי עוסקת בייצור מעגלים מודפסים ובהרכבה של רכיבים ומערכות. בתחום הראשון, החברה מייצרת מעגלים מודפסים מורכבים מבחינת הגמישות, הצפיפות, מספר השכבות ויכולת העמידות לחום, כאשר התמחותה העיקרית היא בייצור סדרות קטנות ובינוניות במועדי אספקה קצרים. בתחום ההרכבה החברה מבצעת פרויקטים במגוון תחומים ושווקים. עיקר מכירותיה מיועדות ללקוחות בשוק הביטחוני והרפואי.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה פיסיבי עם הכנסות של כ-57.4 מיליון דולר, עלייה של 6.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. הרווח התפעולי בתקופה זו עמד על כ-2.3 מיליון דולר, עלייה של 116% לעומת המחצית המקבילה, ובשורה התחתונה הציגה החברה הכפלה של הרווח הנקי שהגיע לכ-2.5 מיליון דולר. 

פריורטק, בראשות היו"ר רפי עמית והמנכ"ל יותם שטרן, היא חברת החזקות בתחום הטכנולוגיה, שהחזקתה המרכזית היא קמטק, הנסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של כ-2 מיליארד שקל. קמטק מייצרת מערכות בדיקה למעגלים מודפסים, ופריורטק מחזיקה ב-24% ממנה. במקביל היא החזיקה כאמור בשליטה בפי.סי.בי טכנולוגיות ובבעלות מלאה על חברת אמיטק, שפיתחה טכנולוגיה לייצור מצעים לרכיבים אלקטרוניים.