הטיסות לאיחוד האמירויות: המשלחת הביטחונית תצא בשנייה; לא כל העיתונאים הורשו להצטרף לטיסה הראשונה

בראש המשלחת הביטחונית שתצא מישראל יעמוד מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל • מספר כלי תקשורת ישראלים שביקשו להצטרף לטיסות סורבו על ידי הממשל האמריקאי, שמאגן את האירוע

אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות הערביות / צילום: שאטרסטוק
אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות הערביות / צילום: שאטרסטוק

לקראת הטיסה הראשונה שתצא מישראל לאיחוד האמירויות השבוע, בארגונו של הממשל האמריקאי, גם משלחת ביטחונית צפויה לצאת לאמירויות בימים הקרובים. נציגי כל זרועות הביטחון לרבות מודיעין, שיטור ויחידות מיוחדות ישתתפו במשלחת, וידונו בהיבטים אלה של הסכם השלום בין המדינות.

בראש המשלחת הביטחונית יעמוד מנכ"ל משרד הביטחון, אמיר אשל. בתחילה תוכנן שהמשלחת הביטחונית תצא עם הטיסה השבוע, אך לבסוף שונה אופי הנסיעה, ועל המטוס הראשון יהיו נציגי התעשייה והמסחר.

לישראל ולאיחוד האמירויות יש שיתופי פעולה בתחום זה כ-20 שנה, אולם כעת הם ייעשו בגלוי. נקודת השפל בין המדינות הייתה ב-2010, עם חיסולו של אל מבחוח, אז ישראל נאלצה לקחת רוורס לכמה שנים. ב-2015 שודרגו היחסים משמעותית, עם פתיחת נציגות קבועה שם שבראשה דיפלומט ישראלי.

מי שמחליט על רשימת העיתונאים הישראלים שייכנסו לאיחוד האמירויות הם הבית הלבן והמועצה לביטחון לאומי בוושינגטון. יחד עם זאת, לדברי מספר גורמים רשמיים בשתי המדינות גם לשכת ראש הממשלה משתתפת בקביעת הרשימה (בלשכת ראש הממשלה טוענים כי הדבר אינו נכון).

מספר כלי תקשורת סורבו על ידי האמריקאים (ולשכת ראש הממשלה, באופן לא פורמלי), ו"גלובס" ביניהם. כמה כתבים בכירים של "ידיעות אחרונות" ו-ynet כתבו אתמול ברשתות החברתיות שלשכת ראש הממשלה מתחשבנת איתם, על חשיפת עסקת ה-F35 בין ארה"ב לאמירטיים, על ידי העיתונאי נחום ברנע, כמה ימים אחרי ההודעה על ההסכם. כלי תקשורת נוספים שמרו על שתיקה, כיוון שלא היה ברור עדיין אם יורשו להצטרף.