ההסתדרות תכריז מחר על סכסוך עבודה כללי

הכרזה על סכסוך עבודה מאפשרת נקיטה בצעדים ארגוניים ובהם השבתות בתוך 14 יום מרגע ההכרזה • יו"ר ההסתדרות: ""אנו נערכים למאבק, אך יחד עם זאת אני הראשון ליישב את הסכסוך בהידברות"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

מוסדות ההסתדרות יתכנסו מחר לישיבות שלא מן המניין כדי לדון בהצעת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להכריז על סכסוך עבודה כללי בכל מקומות העבודה במגזר הציבורי במדינה. הנימוק לצעד הוא "כוונת האוצר לפגוע ב-700 אלף עובדי המגזר הציבורי והמבוי הסתום אליו נקלעו השיחות בין הצדדים".

הכרזה על סכסוך עבודה מאפשרת נקיטה בצעדים ארגוניים ובהם השבתות בתוך 14 יום מרגע ההכרזה.

אתמול התפוצצו השיחות בין צוותי המשא ומתן של האוצר וההסתדרות על רקע דרישת האוצר להפחתות זמניות בשכרם של עובדי המגזר הציבורי ולהשוואת ההפרשות לפנסיה תקציבית עם ההפרשות לפנסיה צוברת.

מנתונים שנמסרו ל"'גלובס" על ידי האוצר עולה כי במגזר הציבורי (לא כולל מערכת הביטחון האוניברסיטאות המכללות וגופים נוספים) ישנם כ-135 אלף עובדים פעילים המבוטחים בפנסיה תקציבית ומפרישים 2% ממשכורתם לחודש לעומת 6% עד 7% שמפרישים שאר השכירים במשק המבוטחים בפנסיה צוברת.

ההסתדרות מדגישה כי "לאורך השנים הארגון נתן כתף בכל עתות משבר, וגם הפעם המגזר הציבורי יסייע וימשיך לשאת את האלונקה ולהיות חלק מוביל בהבראת הכלכלה הישראלית.

"צעדיו של שר האוצר ישראל כ"ץ הם חסרי כל היגיון כלכלי ונעשים בניגוד מוחלט למגמה בכל מדינות ה-OECD (למעט פולין), וזאת בניסיון להסית את הביקורת הציבורית על דרכו ועל תפקודו של משרד האוצר במשבר הקורונה. השר כ"ץ תוקף פעם אחר פעם את עובדי המגזר הציבורי אשר עושים לילות כימים, תוך שיסוי ציבור האזרחים אלה באלה - באופן שאין לו אח ורע בעולם המערבי".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר  כי "אנו נערכים למאבק, אך יחד עם זאת אני הראשון ליישב את הסכסוך בהידברות ומתוך ראייה רחבה ועתידית למען כל המשק הישראלי. אני אוביל את הציבורים לדרך של חיבור, לא לפילוג ולא לשיסוע".