יובל טל ורונן אסיא הצטרפו ל-Team8: חוברים לרקפת רוסק עמינח להקמת קרן הפינטק

טל, שהקים את פיוניר, ואסיא, ממייסדי eToro, הם שני שחקנים בולטים בתעשיית הפינטק הישראלית • טל עוזב את החברה שהקים על מנת להצטרף ל-Team8, ואילו אסיא ימשיך בשלב זה בעבודתו ב-eToro

Team8 גייסה שחקני חיזוק: שני יזמים בולטים בתחום הפינטק, יובל טל ורונן אסיא, מצטרפים לקרן שמקימה רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי לשעבר. על ההצטרפות של רוסק עמינח פורסם לראשונה ב"גלובס" לפני כשנה, ובחודשים האחרונים היא פועלת להקמת הקרן.

טל (55) הוא המייסד והנשיא של חברת פייוניר, חברת פינטק שמתמחה בהעברת תשלומים מאובטחים ברשת. במסגרת הצטרפותו לקרן, הוא לא ישמש עוד בתפקיד פעיל בפיוניר וימשיך בתפקיד יועץ של החברה. פיוניר הוקמה ב-2005 והושקעו בה במהלך השנים 143 מיליון דולר.

רונן אסיא הקים עם אחיו יוני ועם דודו רינג את הסטארט-אפ eToro, בשנת 2007. בשלב זה, אסיא ימשיך במקביל בעבודתו ב-eToro, שם הוא אחראי על המוצרים של החברה. eToro פיתחה פלטפורמת השקעות בנכסים פיננסיים שמשלבת גם מעקב אחר משקיעים קיימים. כך ניתן לראות במה משקיעים אחרים השקיעו ולאמץ את האסטרטגיה שלהם. החברה גם השיקה בורסת קריפטו. בחברה הושקעו במהלך השנים 223 מיליון דולר.

רקפת רוסק עמינח הצטרפה ל-Team8 לאחר שעזבה את בנק לאומי, אך מעולם לא פורסמה על כך הודעה רשמית. מאחורי Team8 עומדים נדב צפריר, לשעבר מפקד 8200; ישראל גרימברג, לשעבר ראש אגף הסייבר ב-8200; ולירן גרינברג, ששירת כקצין בתחום הסייבר והדאטה ביחידת 8200. יו"ר Team8 והמשקיע הראשון בה הוא היזם והמשקיע יובל שחר.

Team8 הוקמה ב-2014 והיא חברה העוסקת בהקמת חברות טכנולוגיה ובהשקעות הון סיכון. עם הקמתה, היא החלה להקים חברות בתחום הסייבר. כל חברה שמוקמת זוכה לצ'ק של 5 מיליון דולר לחמש שנים, סיוע בחיבור לשותפים אסטרטגיים וגיוס כוח אדם. בשנתיים האחרונות Team8 מוסיפה תחומי פעילות נוספים על תחום הסייבר, בהם תחום הפינטק. נוסף על כך, היא פועלת גם בעולמות הביג דאטה והבינה המלאכותית.

לפני כשלושה חודשים הודיעה Team8 על הקמת זרוע הון סיכון חדשה בהובלת שרית פירון. לפי מסמכים שהגישה לוועדה לניירות ערך בארה"ב (SEC) באפריל האחרון, הקרן השיגה התחייבות משותפים מוגבלים להשקעה של 104 מיליון דולר, אך היא עשויה להגיע ל-150 מיליון דולר. אמנם ב-Team8 הודיעו על הקרן ביוני האחרון, אך פירון אמרה באחרונה בכנס של "דה מרקר" כי הצטרפה ל-Team8 חודשים ארוכים קודם לכן וכי החלו בביצוע השקעות לפני ההודעה הרשמית. לא מן הנמנע כי זה המצב גם בקרן הפינטק.