גם סוכנות הביטוח של ישראכרט קיבלה אור ירוק מברקת; תחל לפעול ב-2021

בניגוד למתחרה מקס, בישראכרט בחרו במודל האבייקטיבי שלפיו יקבלו עמלות אחידות מכל חברות הביטוח, בהתאם לשאיפה של הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת • הסוכנות התקשרה כבר עם 4 חברות ביטוח

רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט / צילום: איל יצהר
רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט / צילום: איל יצהר

כמעט שלושה חודשים לאחר שחברת כרטיסי האשראי מקס קיבלה אור ירוק מהממונה על רשות שוק ההון ד"ר משה ברקת להקמת סוכנות ביטוח, מודיע היום הממונה כי נתן רישיון לסוכנות הביטוח של המתחרה הגדולה ישראכרט. בישראכרט הודיעו בדוחות הכספיים לרבעון השני כי ככל שיקבלו אישור מהרגולטור האחראי על סוכנויות הביטוח עוד ברבעון השלישי השנה, מה שאכן קורה, הרי שהם ישיקו את פעילות הסוכנות במהלך 2021.

ישראכרט ומקס נפרדו בשנה שעברה מהבנקים הפועלים ולאומי, בהתאמה, והן מתכוונות להתחיל את דרכן בתחום הפצת מוצרי הביטוח באופן שונה. כך, ישראכרט בחרה לפעול במודל סוכן אובייקטיבי שפועל בעמלה אחידה ושהסוכנות שלה תחל לפעול עם לפחות ארבע חברות ביטוח שונות. לעומת זאת, מקס בחרה במודל שבו היא פועלת בשיתוף פעולה עם חברה אחת, AIG ישראל. 

מתן הרישיון לסוכנות של מקס הוביל לעימות בין ברקת לבין לשכת סוכני ביטוח. במסגרת זו הלשכה שבראשות הנשיא ליאור רוזנפלד הגישה לביהמ"ש המחוזי בירושלים עתירה מנהלית כדי לנסות ולעצור את האישור שקיבלה חברת כרטיסי האשראי להקים סוכנות ביטוח.

כך או כך, ישראכרט, שבניהולו של ד"ר רון וקסלר, צפויה להתחיל את פעילותה בהפצת מוצרי ביטוח כללי, בדגש על ביטוחי רכב ודירה. ככל שישובו הטיסות לחו"ל הסוכנות של ישראכרט תשים דגש גם על ביטוחי נסיעות לחו"ל.

משה ברקת / צילום: תמר מצפי
 משה ברקת / צילום: תמר מצפי

"הצטרפותה של ישראכרט נועדה להגדיל תחרות בשוק הביטוח"

ברשות שוק ההון ציינו הערב כי הממונה "חתם היום (ב') על היתר שליטה ורישיון לחברת כרטיסי האשראי ישראכרט לתחום הפצת מוצרי ביטוח. הסוכנות מורשית לפעול בענפים מסוימים בלבד ותתמקד בתחומי הביטוח הכללי והנסיעות לחו"ל". ברקת תולה תקוות רבות בסוכנויות של ישראכרט ושל מקס, כמבשרות על תחרות חדשה בתחום הפצת מוצרי ביטוח. 

כך לדבריו, "הצטרפותה של ישראכרט לתחום הביטוח נועדה להגדיל תחרות בשוק הביטוח... הצעד הנוכחי הנו המשך ישיר לרצונה של הרשות לקדם את מודל הסוכן האובייקטיבי שמטרתו, בין היתר, לבטל את ההטייה ליצרנים המשלמים עמלות גבוהות יותר לסוכן, ולאפשר בחירה רבה וטובה יותר לציבור המבוטחים". 

בתחילה, והרבה לפני שאישר את הסוכנות של מקס ו-AIG ישראל, הבהיר ברקת כי הוא מצפה מהסוכנויות ביטוח של חברות כרטיסי האשראי שיפעלו במודל החדש והאובייקטיבי, שישראכרט בחרה בו. כך, בינואר אמר ברקת כי הרשות שבראשותו תאפשר לחברות כרטיסי האשראי להקים סוכנויות ביטוח בבעלותן רק במידה ואלה יהיו אובייקטיביות ויתקשרו עם מגוון יצרנים (חברות ביטוח) שאת מוצריהן הן יפיצו, כשבמקביל הן יפעלו לפי מודל עמלות אחיד שאינו שונה מחברת ביטוח אחת לאחרת.

באותו מועד הוא אמר כי "הם לא יכולים להיות קשורים עם גורם אחד, יצרן אחד, ולהגיד שהם אובייקטיביים". עם זאת, בסופו של יום, במקס הוא הראה גמישות בהקשר זה, כאמור.