מתיחות בין מעצמות: טייסים רוסים הפתיעו מפציץ B-52 אמריקאי

טייסים רוסים הטרידו מפציץ בי-52 אמריקאי שטס מעל הים השחור במים בינלאומיים, וחצו את נתיב הטיסה שלו במרחק כ-35 מטר, בתמרון שהצבא האמריקאי הגדיר כ"לא בטוח ולא מקצועי"

מפציץ B-52 אמריקאי / צילום: Mindaugas Kulbis, AP
מפציץ B-52 אמריקאי / צילום: Mindaugas Kulbis, AP

טייסים רוסים הטרידו מפציץ בי-52 אמריקאי שטס מעל הים השחור במים בינלאומיים, וחצו את נתיב הטיסה שלו במרחק כ-35 מטר, בתמרון שהצבא האמריקאי הגדיר כ"לא בטוח ולא מקצועי".

העימות ביום שישי היה השני בין כוחות צבא אמריקאים ורוסים בתוך שבוע. ביום שלישי שעבר, כמה חיילים אמריקאים בצפון-מזרח סוריה נפגעו כאשר רכב צבאי רוסי פגע ברכב שלהם, לפי דוברים אמריקאים. כמה מהם אמרו שהם חושבים שהפגיעה הייתה מכוונת.

התמרון ביום שישי של שני טייסים רוסים, שטסו במטוסי התקפה מדגם סוחוי-27, יצר הפרעה למפציץ האמריקאי והגביל את תנועתו, לפי הודעה צבאית אמריקאית.

"פעולות כאלו מגדילות את פוטנציאל ההתנגשויות באוויר, הן לא נחוצות ואינן עולות בקנה אחד עם התנהגות אווירית מקצועית וכללי הטיסה הבינלאומיים", אמר הגנרל ג'פרי הריג'יאן, מפקח חילות האוויר של ארה"ב באירופה ואפריקה, בהודעה שפרסם.

הצבא האמריקאי שחרר וידאו של שני המטוסים הרוסים שנעים לקראת המפציץ האמריקאי.

הצבא הרוסי מסר שכל טיסת מטוסי סוחוי-27 "נמשכה תוך ציות קפדני לכללים הבינלאומיים".

המפציץ מדגם בי-52 היה בין שישה מפציצים שטסו מעל כל 30 מדינות נאט"ו ביום שישי, במפגן של מחויבות ארה"ב לברית הזו ביוזמת מפקדי צבא, על רק המתחים המתמשכים עם רוסיה.

הטיסה נערכה אחרי שכמה ממדינות נאט"ו שאלו על מידת המחויבות של ממשל טראמפ לברית נאט"ו, בייחוד אחרי שהצבא האמריקאי הודיע מוקדם יותר השנה שהוא יצמצם את נוכחותו באירופה.