הסיבוב השלישי והמוצלח של האחים ויליגר: תשואה של 150% למניית ויליפוד בשלוש שנים

מצטרפים להצלחה: הפניקס, מיטב דש ומורי ארקין ירכשו כ-5% ממניות החברה הבת ויליפוד אינטרנשיונל ב-43 מיליון שקל

צביקה ויוסי ויליגר / צילום: איל יצהר
צביקה ויוסי ויליגר / צילום: איל יצהר

לפני כשלוש שנים השתלטו האחים צביקה ויוסי ויליגר בפעם השלישית על יבואנית המזון ויליפוד השקעות - לאחר שמכרו אותה פעמיים בעבר (לידי ארקדי גאידמק ואלכסנדר גרנובסקי) במימושים שהניבו לכיסיהם תמורות בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

ההשתלטות השלישית הושלמה באופן מלא כשהאחים לקחו לידיהם את מושכות הניהול בויליפוד באמצע שנת 2017, ושוב התברר כי הם יודעים את העבודה: בשלוש השנים האחרונות טיפסה מניית ויליפוד השקעות בכ-150% לשווי חברה של 542 מיליון שקל. החברה הבת, ויליפוד אינטרנשיונל, אשר החלה להיסחר בת"א ביוני השנה (לאחר שעד אז נסחרה בנאסד"ק בלבד) זינקה אף היא בשיעור תלת ספרתי, לשווי של כמעט 900 מיליון שקל.

עכשיו האחים ויליגר מכ ניסים  משקיעים לחברה הבת אשר מרכזת את פעילות הקבוצה בתחום של יבוא ושיווק מוצרי מזון, בדמותם של קבוצת הפניקס, מיטב דש ומורי ארקין. ויליפוד אינטרנשיונל דיווחה כי קיבלה התחייבויות ממשקיעים ישראליים מוסדיים לקחת חלק בהקצאה פרטית של 650 אלף מניות ועוד מספר דומה של אופציות למניות החברה, תמורת כ-43 מיליון שקל.

העסקה נעשית לפי מחיר מניה של 66 שקל - בדומה למחיר השוק של מניית ויליפוד אינטרנשיונל לאחר ירידה של כ-4% ביום ג' (בו דווח על ההקצאה). מחיר המימוש של האופציות, לתקופה של שנה, הוא 73 שקל למניה - גבוה בכ-10% ממחיר השוק.

עם השלמת השלב הראשון של העסקה רוכשים שלושת הגופים הללו קצת פחות מ-5% ממניות חברת יבוא המזון (לא כולל האופציות). השלמת ההקצאה הפרטית כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים, הצפויים לפי החברה להתקבל במהלך החודש הקרוב.

הקורונה הקפיצה את המכירות במחצית

כאמור, ל"גלובס" נודע כי המשקיעים הם קבוצות הפיננסים הפניקס ומיטב דש שנמנות עם צמרת גופי החיסכון לטווח ארוך וקצר בישראל, כשלצדם עם השקעה קטנה יחסית גם הקבוצה של מורי ארקין, מהמשקיעים הפרטיים הגדולים בישראל. אגב, קבוצת ארקין הוזכרה בימים האחרונים בהקשר של הנפקת חברת האשראי הצרכני מימון ישיר, שבה רכשה מניות תמורת כ-6 מיליון שקל.

ויליפוד אינטרנשיונל נסחרת כיום לפי שווי של 886 מיליון שקל, והיא נחשבת לאחת מספקיות המזון הגדולות בישראל. החברה מייבאת תמהיל רחב של מוצרים, בהם שימורים, מוצרי חלב וחמאה, אורז ועוד.

האחים ויליגר חולשים על כ-73% ממניות ויליפוד אינטרנשיונל, בעיקר באמצעות החברה האם ויליפוד השקעות (המחזיקה ב-62% ממניות). בויליפוד השקעות עצמה שולטים האחים ויליגר באמצעות החברה הזרה BSD (לשעבר אמבלייז) שמחזיקה ב-62% מהמניות. לצידם מחזיקה גם קבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים ב-14.2% ממניות ויליפוד השקעות.

בדומה ליתר השחקניות בענף המזון, גם ויליפוד השקעות נהנתה במחצית הראשונה של 2020 מהשלכות משבר הקורונה, והיא מציגה תוצאות חזקות, הודות לבהלת הקניות שאחזה בציבור על רקע סגירת המסעדות בזמן הסגר ובשל סגירת השמיים בישראל.

ברבעון השני רשמה ויליפוד מכירות של כ-104 מיליון שקל, גידול של 4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח הנקי החברה רשמה 15 מיליון שקל - צמיחה של 34% אל מול הרבעון המקביל אשתקד.

את המחצית הראשונה סיכמה החברה עם מכירות כוללות של 233 מיליון שקל - צמיחה של כ-18% לעומת המחצית הראשונה ב-2019, ועם רווח נקי של כ-16 מיליון שקל, גידול של כ-40% לעומת התקופה המקבילה. ○