ראש העיר דימונה זועם על ליצמן על הקפאת מחיר למשתכן; ליצמן מאשים את כ"ץ

"לא יעלה על הדעת שעם כניסתך לתפקיד יוקפאו פרויקטים שיש בהם פתרונות דיור למשפחות צעירות ולחיזור הפריפריה", כך כתב ראש עיריית  דימונה בני ביטון , המכהן גם כסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי לשר השיכון יעקב ליצמן

שר השיכון יעקב ליצמן ועוזרו / צילום: משרד הבריאות
שר השיכון יעקב ליצמן ועוזרו / צילום: משרד הבריאות

"לא יעלה על הדעת שעם כניסתך לתפקיד יוקפאו פרויקטים שיש בהם פתרונות דיור למשפחות צעירות ולחיזור הפריפריה", כך כתב ראש עיריית דימונה בני ביטון, המכהן גם כסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי לשר השיכון יעקב ליצמן, בעקבות הקפאת תוכנית מחיר למשתכן. ואילו ליצמן הגיב כי "ביטון כותב את המכתב לאדם הלא נכון. אין המדובר בהחלטה תקציבית של המשרד, כי אם בהעדר תקציב ממשלתי אותו אני דורש שוב ושוב ונאבק להביאו".

תוכנית מחיר למשתכן מוקפאת מחמת חוסר תקציב ממשלתי, למתן מענקים לזוגות צעירים שרוכשים דירות בפריפריה במסגרת התוכנית ולקבלנים שזכאים למענקים בעלויות הפיתוח. עד כה ההקפאה עוררה דאגה וזעם בעיקר בקרב זכאי התוכנית שממתינים כבר חודשים להגרלה חדשה, ועתה מתברר, שתחושות אלה חלחלו גם לרשויות המקומיות.

"קראתי בתדהמה את החלטתך להקפיא את תוכנית הבנייה המסובסדת בפריפריה, עד לאישור תקציב המדינה. הקפאת התוכנית בעת הזו, קריטית להקפאת ענף הבנייה והצמיחה הכלכלית של הנגב בפרט", כתב ביטון. "אנו ראשי הרשויות מוחים בתוקף על החלטה זו ומבקשים למצוא פתרונות תקציביים מיידיים להמשך הפרויקט ומבלי שיהיו מותנים לאישור תקציב המדינה".

ליצמן הגיב לפניית "גלובס" כי "בני ביטון התבלבל. אני זה שהבאתי ששמתי את הפריפריה בראש סדר היום בדיור. אני זה שהגעתי להסדר עם האוצר להביא מענקים לרכישת דירות יד שנייה בפריפרייה. אני זה שהסיט משאבים מהמרכז לפריפרייה. אני זה שנלחם להבאת תקציבים להצאת תשתיות ודיור בפריפרייה והוא כותב את המכתב לאדם הלא נכון.

אחרי שנים של דיבורים בצורך לתעדף את הפריפריה, סוף סוף בא שר שיכון ושם את הפריפריה כיעד עליון ומרכזי. אין המדובר בהחלטה תקציבית של המשרד כי אם בהיעדר תקציב ממשלתי אותו אני דורש שוב ושוב ונאבק להביאו. את המאבק הזה לטובת הפריפריה אני עושה לבדי לתדהמתי. לצערי התקציב הנדרש לצורך המשך השיווק בפריפרייה טרם הוקצה בידי האוצר, ואני יחד עם מנכל משרד השיכון והצוותים המקצועיים פועלים לילות כימים על מנת להביא תקציב זה, דווקא מתוך החשיבות הרבה, לטובת המשך האצת הבנייה בפריפרייה".

בינתיים המחסור בתקציב תוקע לא רק את מחיר למשתכן, אלא עתיד לחבל גם ביישום תוכנית "דיור במחיר מופחת" שאותו יזם ליצמן עצמו.