אחיו של אלון מאסק מכר מניות טסלה ברווח המוערך ב-8 מיליון דולר

כך לפי דוח שהגישה טסלה ביום ה' לרשות שוק ההון האמריקאית • מאסק הצעיר משמש כחבר דירקטוריון בטסלה וב-SpaceX

קימבל מאסק / צילום: Richard Shotwell/Invision, AP
קימבל מאסק / צילום: Richard Shotwell/Invision, AP

אחיו הצעיר של אלון מאסק, קימבל, מכר את מניות טסלה  שהיו ברשותו בשווי של מיליוני דולרים מוקדם יותר השבוע, כך לפי דיווח שהגישה החברה ביום ה' לרשות שוק ההון האמריקאית (SEC). 

קימבל, שמשמש גם כחבר דירקטוריון בחברות של אחיו הגדול, מימש כ-20,375 מניות שהיו ברשותו במהלך המסחר ביום ג' האחרון במחירים שנעו בין 471 עד ל-502 דולר למניה. אמדן התשואה במכירה לפי אתר "מרקט ווטצ'" עמד על כ-8 מיליון דולר, כאשר מחיר המכירה היה גבוה פי 6.5 ממחיר הרכישה. כאמור, טסלה דיווחה ל-SEC על המכירה דרך "טופס 4" (Form 4). זהו הליך שמתייחס לדיווח של סחר פנימי של דירקטורים בחברה ציבורית. 

כמו כן, מסתבר שמאסק הצעיר לא היה היחיד שמימש את מניות טסלה השבוע. לפי דיווח נוסף ל-SEC עולה כי בכיר אחר בחברה, ג'רום ג'וליאן שעובד בחברה מ-2010, מימש אף הוא מניות שגזרו לו רווח של 6.4 מיליון דולר ביום שלישי האחרון.

המהלך של קימבל הגיע בסמוך לפיצול מניית טסלה. לטענת החברה המהלך נועד להפוך את ההחזקה במניה ל"יותר נגישה לעובדים ולמשקיעים". החל מ-11 באוגוסט ועד למועד הפיצול מניית טסלה זינקה ביותר מ-60%, וזאת לצד זינוק של מאות אחוזים מתחילת 2020.