אלפים מפגינים בקיסריה ובירושלים: "נתניהו לא ראוי להנהיג"

המחאה נגד השחיתות וראש הממשלה נמשכת, ומפגינים בי-ם החלו בצעדה, ללא אישור המשטרה, מגשר המיתרים לכיוון המעון • זאת, לאחר מעצרם הלילה של 13 פעילים שניסו לגנוב מחוסמי משטרה בבלפור • במקביל, כאלף איש מוחים בקיסריה, ומפגינים התכנסו בעשרות צמתים

המחאה נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכת גם הערב (שבת), זאת השבת ה-11 ברציפות. בירושלים, מפגינים צפויים לקיים צעדה מגשר המיתרים למעון הרשמי ברחוב בלפור, זאת לאחר שבמהלך הלילה 13 פעילים נעצרו בחשד שניסו לגנוב מחסומי משטרה המוצבים ברחוב בלפור.

במקביל, מפגינים התאספו בעשרות גשרים וצמתים ברחבי הארץ, וכן הפגנה נערכת מול בית משפחת נתניהו בקיסריה. התהלוכה בבירה החלה בשעה 20:00.

במסגרת היערכות המשטרה לקראת ההפגנות בירושלים, נחסמו לתנועה הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. בהמשך הערב כוחות יתפרסו באזורים אלה, וזאת לפי המשטרה "על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור והסדר הציבורי".

"אנו קוראים למשתתפי ההפגנה להימנע מגילויי אלימות ופרובוקציה. שוטרי משטרת ישראל ערוכים ונכונים, בכל רגע נתון, לשמור ולהגן על שלום הציבור, לאפשר לכל חיים בטוחים וחופשיים, ובתוך כך גם את חופש הביטוי והמחאה", מסרו בהודעת המשטרה.

אנשי קבוצת המחאה "קריים מיניסטר" תקפו את המשטרה על חסימת הצירים, וכינו את פעולתה "טקטיקת התעמרות חדשה". לדבריהם, "גם ניסיון ההשתקה הזה לא יצלח. אנשינו נחושים להגיע בכל דרך. את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק - גם הערב עשרות אלפים יקראו לראש ממשלה מושחת וכושל ללכת הביתה".

לפי אנשי מחאת "הדגלים השחורים", באחת הצמתים בנס ציונה בהם נערכה הפגנה, כמה בני אדם השחיתו שלטי מחאה. כוחות משטרה הגיעו למקום.

הפעילים שגנבו את מחסומי המשטרה הגיעו על פי החשד למקום עם שתי משאיות כדי לקחת את המחסומים הנמצאים במקום לקראת ההפגנות הערב. תשעה מהם יובאו לדיון בבית משפט השלום בעיר.

לפי פעילי המחאה, המטרה הייתה להזיז את המחסומים שיוצרים לחץ בהפגנות ומסכנים את המפגינים. הם טענו כי הגיעו עם שתי משאיות והתכוננו להביא את המחסומים לחברת ההשכרה באור יהודה. לדבריהם, "מחסומי לחץ הם כלי נוסף של משטרת ירושלים בארסנל הכלים האלימים שמופנים נגד המפגינים והמפגינות. כל שבוע בוחרת המשטרה לתחם את ההפגנה בצורה שלא מאפשרת שמירה על הנחיות הקורונה נוכח מספר המשתתפים הגבוה".