ראיה חדשה? בביהמ"ש העליון מתקיים דיון בבקשתו של רומן זדורוב לערוך לו משפט חוזר

הדיון התקיים לאחר שסנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, ביקש להגיש ראייה חדשה בתיק • לדברי ההגנה, מדובר ראייה משמעותית שמחזקת את הטענה שראדה נרצחה ע"י אדם אחר

רומן זדורוב / גיל יוחנן
רומן זדורוב / גיל יוחנן

בביהמ"ש העליון מתקיים דיון בבקשתו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה, לערוך לו משפט חוזר. הדיון התקיים בפני המשנה לנשיאת העליון, השופט חנן מלצר, לאחר שסנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, ביקש להגיש ראייה חדשה בתיק.

חנן מלצר שופט בית משפט עליון  / צלם: אוריה תדמור
 חנן מלצר שופט בית משפט עליון / צלם: אוריה תדמור

הראייה יוצאת הדופן היא חלק מהרצאה של ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, בפני סטודנטים לרפואה. בזירת הרצח של ראדה מצאה המשטרה טביעת נעל שנקבע כי היא טביעת נעל של "מחלץ אלמוני". בהרצאה של ד"ר קוגל הוא אמר בין השורות שזאת לא יכולה להיות טביעת נעל של מחלץ אלמוני מסיבות שונות. לשיטת ההגנה, מדובר בראייה משמעותית שמחזקת את הטענה שראדה נרצחה ע"י אדם אחר.

השופט מלצר העיר כי הוא שוקל למנות מומחה מטעם בית המשפט בסוגייה הקשורה בראיית הדם. מלצר הציע למנות את קוגל כמומחה אך נציג המדינה התנגד לכך וטען כי קוגל נמצא בניגוד עניינים.

לפני שהחל הדיון אמרה אשתו של רומן, אולגה זדורוב, כי המשפחה איבדה את אמונה ברשויות. "אנחנו לא מאמינים במערכת המשפט, אבל אני רוצה להחזיר את זה. או שאנחנו לקראת התחלה טובה או לפני סיום רע", אמרה אולגה זדורוב.