דוד ספיר למשרד האוצר: דירקטוריון אל על בחר בהצעה שלנו

במכתב שהעביר ספיר למנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר-אייל, הוא טוען כי דירקטוריון אל על בחר במתווה שהציע לשותפות שווה עם חברת כנפיים המחזיקה כיום בחברת התעופה

דוד ספיר שמבקש לרכוש 38% מאל על ולהיכנס לשותפות שווה עם חברת כנפיים הודיע למנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר-אייל כי "דירקטוריון אל על בחר במתווה שהצענו".

ספיר מציין כי "ההשקעה משקפת שווי מניה גבוה ב-20% ממחיר השוק". במכתב שעליו חתומים באי כוחו של ספיר עורכי הדין שמשון חן וליאור שבי הוא מציין כי המגעים עם אל על מבשילים וכי "על מנת להשלים את מבנה ההון כפי ששורטט על ידי המדינה, תתבצע גם הנפקה".

במתווה שהציע ספיר נכללת גם הלוואה מבנק זר (ככל הנראה דויטשה בנק) בהיקף של 400 מיליון דולר. את המתווה הוא מגדיר ככזה ש"שמטיב לאין שיעור את מצבה של חברת אל על מתוך הכרה שזהו המתווה הנכון ביותר מבחינת אל על לטווח הקצר והארוך" ועל כן הוא מציין כי הדירקטוריון של אל על בחר לתמוך בו.

במכתב שקיבל ספיר מיו"ר דירקטוריון אל על יהודה לוי הוא אכן מקבל אינדיקציה חיובית: "הדירקטוריון מעודד אותך להתחיל מידית במגעיך עם בנקים אירופאים להעמדת מימון לאל על ומנחה את החברה להיפגש בנושא זה בהקדם עם צוותי האוצר".

באשר להלוואה שמבטיח ספיר מבנק זר ולפיו בתנאים טובים יותר מהגופים המממנים בישראל הוא מציין כי "אנו בפתחו של חתימת הסכמות עם בנק שכזה". בתוך כך מציין ספיר כי המתווה שהציע "מקטין את חשיפת המדינה בהתאם למצבה של אל על. בנסיבות אלה ומאחר ומרשי עודנו ממתין מכנפיים החזקות לקבלת הסכם עקרונות לשליטה משותפת אודה על תיאום פגישה בהולה יחד עם נציגי אל על במטרה להציג הסכם זה -ככל שיתקבל".