אלקטרה ובוש יקימו מפעל למערכות אקלים בכ-100 מיליון שקל

במרכזו של הפארק שיוקם באשקלון וצפוי להתחיל לפעול במהלך 2022 יוקם מפעל חדש למערכות אקלים של אלקטרה ובוש שישתרע על פני 32 דונם ויועסקו בו 300 איש

אלקטרה מוצרי צריכה וחברת Bosch Termotechnology , חברת בת של קונצרן Bosch הגרמני, חתמו על הסכם להקמת פארק טכנולוגי למערכות אקלים באשקלון בהשקעה מוערכת של כ-100 מיליון שקל. 

במסגרת ההסכם תשקיע בוש 35 מיליון שקל בהון המניות של "אלקטרה תעשיות", המחזיקה במפעל ייצור המזגנים של אלקטרה וזאת בתמורה להקצאה של 40% ממניותיה. החברה תהיה שותפה מלאה בפיתוח, ייצור ושיווק כלל מערכות הקירור והחימום במפעל אלקטרה תוך התמקדות במשאבות חום מבוססות אינוורטר, שייוצרו בישראל ויופצו ברחבי העולם תחת המותג Bosch ומותגי OEM אחרים. 

בכוונת שתי החברות להקים באשקלון פארק טכנולוגי למערכות אקלים שיקום עד 2022 בהשקעה כוללת של 100 מיליון שקל. הפארק ישתרע ע"פ 32 דונם ויועסקו בו כ-300 עובדי יצור ומהנדסים, מהם עשרות מהנדסי Bosch שיעשו רילוקיישן לישראל ויעבדו בצמוד למהנדסי אלקטרה.

בעקבות הסכם השותפות החברות צופות להגיע תוך 4 שנים לכ- 10% מנתח השוק באירופה בתחום משאבות החום ותוך 7 שנים לייצר צבר הכנסות שנתי של 600 מיליון שקל מיצוא בלבד.

לדברי צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "השינויים ברגולציה ובתקינה האירופאית מחייבת את היצרניות לעבור לשימוש בכל מבנה שמוקם במערכות חימום שמבוססות על טכנולוגיה ירוקה. תחום מערכות החימום הוגדר כמנוע הצמיחה המרכזי של החברה בשנים הקרובות ואנו מעריכים כי תוך חמש שנים היקף המכירות שלו בחברה יהיה זהה להיקף המכירות של תחום המזגנים כיום".

עוד מציין שווימר "מעבר למשאבות החום, ההסכם עם Bosch יאפשר לנו להנגיש את מערכות מיזוג האוויר המתקדמות שלנו ל-12 שווקים חדשים, לרבות איחוד האמירויות, ספרד, איטליה ופורטוגל. שילוב הדברים יאפשר לנו לממש באופן מלא את פוטנציאל הייצור של המפעל".