ביומד | פיצ'ר

סטארט-אפ לרפואה: החברה שרוצה להיות אמזון של כף הרגל

חברת Upstep מייצרת מדרסים בהתאמה אישית, בלי לצאת מהבית • בעתיד היא מתכננת מוצר שיסרוק את כף הרגל בנייד

חברת Upstep  / צילום: באדיבות החברה
חברת Upstep / צילום: באדיבות החברה

בשנים האחרונות הולך וצובר תאוצה גל של חברות שמבקשות לחסוך ללקוח את הצורך בביקור בקליניקה ולשווק לו ישירות מוצרים תומכי רפואה. צריכים לדוגמה שיניים תותבות? נתאים לכם אותן אונליין ונשלח אליכם עד הבית. חברת אפסטפ (Upstep) הישראלית מצטרפת למגמה הזאת, עם טכנולוגיה המאפשרת התאמה אישית של מדרסים ושיווק אונליין.

החברה הוקמה על ידי האחים לימור, אביעד ואורן רז. שלושתם עבדו בשלב מסוים בחברה המשפחתית רזטק, שהקים אביהם, ועסקה בניהול תהליכי ייצור עבור חברות בסין. לימור עבדה גם בבנק הפועלים, בתחום האינטרנט והדיגיטל. אורן הגיע מעולם התעשייה והייצור, ואביעד מתחום הפיתוח העסקי.

ההחלטה לעבוד יחד התקבלה לפני הבחירה במדרסים. "ידענו שאנחנו רוצים למכור אונליין מוצר שאין כמוהו עדיין באינטרנט, ושיהיה לנו בו יתרון יחסי אמיתי", מספר אביעד.
"אני מגיל צעיר עם מדרסים", אומרת לימור, "והבנתי שאי אפשר לקנות מדרסים באינטרנט. מעל 70% מהאמריקאים יסבלו בשלב כלשהו בחייהם מכאבי רגליים, אבל רק שליש מטפלים. ובאמת יש תחושה בקרב הלקוחות שתהליך הקנייה סיזיפי ויש מלא חאפרים, והמחיר כל כך יקר ובסוף לא תמיד המוצר הוא טוב. אמרנו, זה המוצר שננגיש לאנשים, במחיר שווה לכל כיס וללא סיכון".

מניו ג’רזי למפעל בראשל"צ

בתיווכו של ספק מתחום התוכנה לאורתופדיה, נפגשו ב-2014 האחים רז עם ד"ר פיליפ וולס, רופא ילדים בריטי עם התמחות במדרסים. לדברי לימור, "הוא כבר הבין את הצורך וחיפש מישהו כמונו".

החברה יצאה לדרך, וב-2017 הושק השירות בארה"ב. "במשך שנתיים רק אפיינו את המוצר", אומרת לימור. "השקענו מיליוני דולרים שלנו ושל ההורים, והקמנו מפעל בראשון לציון".

אביעד: "לפני שהתחלנו בשיווק עשינו שישה פיילוטים, בישראל ובארה"ב, שבהם השקענו כסף בלקוחות, רק כדי שינסו את שיטת הקנייה שלנו ואת המוצר.

התהליך שעובר הרוכש נראה כך: תחילה עליו לענות על שאלון לגבי הרגלי היומיום שלו ודפוס השימוש בנעליים. לאחר מכן, מגיעה אליו הביתה קופסת הדריכה, שכוללת את החומר הספוגי שהחברה פיתחה בעצמה, כך שיזכור את צורת כף הרגל (לימור: "אנשים אוהבים לראות את הרגל שלהם"). הקופסה נאספת מהבית למרכז הלוגיסטי, ושם היא עוברת סריקה למחשב. מהמרכז הלוגיסטי בניו ג’רזי הסריקה נשלחת למעבדת התכנון של פיליפ בבריטניה, ומשם עובר המידע הטכני על המדרס הדרוש למפעל הייצור בראשל"צ.

קופסת הדריכה תוחלף בנייד

העלות נמוכה משמעותית מזו של רוב המתחרים - כ-200 דולר. בעתיד, הכוונה היא להחליף את קופסת הדריכה בסריקה של הרגל באמצעות מחשב או טלפון סלולרי, באופן שייתר את המרלו"ג ויקצר את התהליך, וגם ינגיש לחברה אזורי שיווק נוספים.

"אנחנו עושים מה שעושות חברות דומות לנו שלקחו מוצר קיים והפכו אותו למוצר איכות נגיש עם שירות לקוחות טוב", אומר אביעד. "כמו קספר בעולם המזרנים, שהונפקה לפי שווי של 600-700 מיליון דולר, סמיילר דירקט לאב בתחום יישור השיניים ו-Glasses USA, שאחד היזמים שלהם השקיע גם בנו".

הכנסות החברה עומדות כעת על כ-5 מיליון דולר. "אנחנו עדיין לא רווחיים כי משקיעים לא מעט בשיווק", אומרת לימור. עד היום התממנה החברה מהשקעות המייסדים ומהפעילות, ורק לאחרונה השלימה גיוס של 6.4 מיליון שקל בקמפיין מימון המונים בפאנדיט. לדברי האחים, זהו גיוס שיא בפלטפורמת פאנדיט. הם מקווים שהגיוס הבא יהיה כבר מקרן פרטית המשקיעה בחברות צמיחה.

בעתיד, מייסדי החברה מקווים למכור מוצרים נוספים לכף הרגל - מתכשירים ועד אימונים מותאמים אישית. "אנחנו רוצים להיות האמזון של כף הרגל".

Upstep

הוקמה בשנת 2013 על ידי האחים אביעד (בתמונה מימין), אורן ולימור רז • פועלת בתחום השיווק המקוון של מדרסים מותאמים אישית • לאחרונה השלימה החברה גיוס של 6.4 מיליון שקל בקמפיין מימון המונים • בחברה מועסקים כ-30 עובדים, בראשון לציון ובמרכז הלוגיסטי בניו ג’רזי