אושר סופית: קופסת חינוך והטבות מס ב-7.2 מיליארד שקל

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את התוכנית • משרד החינוך יקבל 4.2 מליארד שקל לטובת ישום תוכנית "לומדים בביטחון" • שר האוצר החליט על קידום פחת מואץ בהיקף של כ-2 מליארד שקל

ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ

סופית: הכנסת מאשרת את הקופסה החוץ תקציבית להכנת מערכת החינוך להתמודדות עם משבר הקורונה והטבות מס להאצת הפעילות הכלכלית במשק. מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה שנייה ושלישית את התוכנית שהיקפה הכולל מוערך בכ-7.2 מיליארד שקל, חלקם בהוצאות וחלקם בוויתור על הכנסות ממסים. 

התוכנית כוללת 4.2 מליארד שקל למשרד החינוך בשיתוף עם שר החינוך, יואב גלנט ולטובת ישום תוכנית "לומדים בביטחון" להפעלת מערכת החינוך תוך התמודדות עם נגיף הקורונה ותחלואה גבוהה. מדובר בקופסת הקורונה הרביעית המצטרפת לקופסאות בהיקף של 135 מיליארד שקל (לשנת 2020) שאושרו מתחילת משבר הקורונה. הקופסה הנוכחית מיועדת כאמור ספציפית למערכת החינוך לצורך היערכותה ללימודים בצל הקורונה.

בנוסף, כצעד לעידוד השקעות במשק והאצת הצמיחה החליט שר האוצר ישראל כ"ץ על קידום פחת מואץ בהיקף של כ-2 מליארד שקל. הפחת יינתן במסגרת הוראת שעה שתקבע כי מכונות וציוד המשמשים לפעילות יצור בתחומי התעשייה בישראל, לרבות ייצור מוצרי תוכנה ופיתוח, חקלאות, בנייה והפעלת בית מלון, יהיו זכאים לקבל פחת בשיעור כפול משיעור הפחת לו היו זכאים, ובלבד שסך כל הפחת לא יעלה על מחירו המקורי ובהתאם לתנאים שנקבעו בהוראת השעה.

כמיליארד שקל נוספים יוקצו לטובת התוכנית לתוספת למענק מס הכנסה שלילי כדי לסייע לבעלי ההכנסות הנמוכות, ולמענק לעסקים קטנים שנפגעו ב-25% ומעלה ולא 40%, בסכום של עד 6,000 שקל.