יו"ר הקבינט של צ'אד, עבדל קרים דאבי, מבקר בישראל

דבי הוא בנו של נשיא צ'אד והוא הגיע לישראל בראש משלחת ביטחונית • עד כה נפגש עם ראש המל"ל מאיר בן שבת והוא צפוי להיפגש גם עם ראש הממשלה ועם שר המודיעין

אידריס דבי, נשיא צ'אד / צילום: Regis Duvignau, AP
אידריס דבי, נשיא צ'אד / צילום: Regis Duvignau, AP

יו"ר הקבינט של צ'אד, עבדל קרים דבי מבקר היום (ג') בישראל ונפגש עם מקבילו, יו"ר המל"ל מאיר בן שבת. מדובר במשלחת ביטחונית שהגיעה למפגשים מקצועיים במסגרת חידוש היחסים בין ישראל לצ'אד.

בהמשך היום הוא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המודיעין אלי כהן וממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ. דבי הגיע לישראל בטיסה ישירה מצ'אד. המשלחת עשויה לדון גם בשיתופי פעולה בתחומי ביטחון הפנים.

עבדל קרים דבי הוא בנו של נשיא צ'אד, אידריס דבי. היחסים בין ישראל לצ'אד חודשו בשנתיים האחרונות אחרי עשרות שנים של נתק. בנובמבר 2018 הגיע נשיא צ'אד אידריס דבי לביקור ראשון שלו בישראל ונפגש עם נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין ואף ביקר ביד ושם.

בינואר 2019 יצא נתניהו לביקור ראשון שלו בצ'אד ונפגש עם דבי. אחת המטרות המוצהרות של הפגישה הייתה קידום שיתופי פעולה כך שאל על תוכל לטוס מעל למרחב האוירי של צא'ד ליעדים בדרום אמריקה.

לאחרונה החלו גם מגעים עם ממשלת סודאן, כך שאם גם מערכת היחסים בין ישראל לסודאן (להבדיל מסודאן הדרומית) תתחמם ומטוסי אל על יורשו לחלוף מעל נתיב זה, הכולל גם את סודאן ואת צ'אד, הדבר יהיה משמעותי מבחינת קיצור זמני טיסות.