צדיק בינו מצא יו"ר קבוע חדש לבינלאומי: רון לבקוביץ

לבקוביץ, ממייסדי ומנהלי בית ההשקעות אפסילון בעבר, ייכנס לתפקיד ב-15 לחודש לאחר שכבר קיבל את אישור בנק ישראל • הוא יחליף בתפקיד היו"ר הקבוע של הבנק את אירית איזקסון שפרשה מתפקידה בתחילת השנה ובתום כהונה אחת בלבד

רון לבקוביץ   / צילום: תמר מצפי
רון לבקוביץ / צילום: תמר מצפי

מבית ההשקעות אפסילון לבנק הבינלאומי: כחצי שנה לאחר שקובי סיט מונה ליו"ר זמני של הבנק הבינלאומי שבשליטת צדיק בינו, מודיע היום הבנק על מינויו של רון לבקוביץ ליו"ר קבוע. הוא קיבל את אישור הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, ויכנס לתפקיד ב-15 לחודש. לבקוביץ יחליף כיו"ר קבוע בבנק את אירית איזקסון שפרשה מתפקידה בחודש פברואר השנה בתום כהונה אחת בלבד.

לבקוביץ ייכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת עבור כל המערכת הבנקאית, בשל משבר הקורונה והשלכותיו על הכלכלה בישראל ובעולם כולו, כמו גם השלכותיו הישירות על תיקי האשראי. עם זאת, הבינלאומי הינו בנק שמרן שמנוהל היטב זה שנים, ויש לו מנכ"לית מנוסה מאוד, שמכירה את הבנק לפני ולפנים.

בבנק מציינים היום כי לבקוביץ (62) הינו "איש עסקים פרטי ולפני כן ממייסדי ומנכ"ל משותף של בית ההשקעות אפסילון, ניסיון רב שנים בתחום שוק ההון והכלכלה. הוא בוגר תכנית של בית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הארוורד". בשנים האחרונות הוא דירקטור בחברות בבעלותו וכן בקרן שמש לעידוד יזמים צעירים, אוקסיג'ן אמריקה, נימביו ועוד כשהוא גם מכהן כחבר ועדת השקעות בוויצ"ו ישראל וחבר הוועדה המדעית המייעצת של בי"ח רמב"ם מדטק.

קודמתו איזקסון החליפה בתפקיד יו"ר הבנק החמישי בגודלו בישראל את רוני חזקיהו, שעבר לשמש כחשכ"ל באוצר. את הבנק מובילה המנכ"לית הוותיקה סמדר ברבר צדיק, שהיא המנכ"לית הוותיקה ביותר בצערכת הבנקאית וזוכה לאמונו של בעל השליטה הדומיננטי.

עוד נציין כי סיט שימש כיו"ר זמני מאז תחילת מרץ השנה והוא מכהן כמנכ"ל החברה האם של הבנק, חברת פיבי אחזקות, מאז 2009. הוא מכהן כדירקטור בבנק הבינלאומי מאז אוגוסט 2010, והוא חבר בוועדת ההלוואות, ובוועדת חדשנות, טכנולוגיה ומנהל בבנק.