אחרי ירידה שבועית של 16%: ביטקוין שוב מתחת ל-10,000 דולר

המגמה השלילית בשבוע החולף לא פסחה על אף אחד מהמטבעות המובילים בשוק הקריפטו • על פי דוח של CryptoCompare, נרשמה באוגוסט עלייה חודשית של 54% במחזורי המסחר בנגזרים על מטבעות קריפטו

כספומט ביטקוין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
כספומט ביטקוין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אחרי מגמה חיובית למדי בשוק המטבעות הדיגיטליים באוגוסט, שבו השלים מחירו הדולרי של ביטקוין, המטבע המוביל בשוק, עלייה חודשית של כ-3%, בשבוע הראשון של ספטמבר התהפכה המגמה. היום (ג') בשעות אחר הצהריים ירד הביטקוין למחיר ממוצע של פחות מ-10,000 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap, לאחר ירידה שבועית של כ-16%. הצניחה השבועית הזאת באה לאחר שב-1 בספטמבר עלה מחיר הביטקוין לזמן קצר מעל לרף של 12 אלף דולר.

המגמה השלילית בשבוע החולף לא פסחה על אף אחד מהמטבעות המובילים בשוק הקריפטו. את'ר, המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, נסחר היום ברמה של 335 דולר, לאחר ירידה שבועית של 28% במחירו הדולרי. את'ר ניצב במקום השני אחרי הביטקוין בשווי השוק שלו, כשבמקום השלישי ניצב Tether (סימול USDT), מטבע הקריפטו "היציב" (stablecoin), הנסחר במחיר של דולר אחד.

במקום הרביעי בשוק, XRP, המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין ריפל, נסחר היום בכ-0.23 דולר, אחרי ירידה שבועית של 19% במחירו. את החמישייה המובילה בצמרת שוק הקריפטו סוגר מטבע ביטקוין קאש (BCH), שנסחר במחיר של כ-222 דולר אחרי ירידה שבועית של כ-21% במחירו.

בסיכום חודש אוגוסט, כפי שדווח ב"גלובס" בתחילת ספטמבר, המטבע "הלוהט" בצמרת שוק הקריפטו היה Link, המטבע של רשת הבלוקצ'יין הצעירה Chainlink. ואולם, לאחר שלינק הכפיל את מחירו באוגוסט ועלה בסוף החודש כ-15.7 דולר - מחיר שהציב אותו במקום החמישי בשווי השוק שלו - נסחר היום המטבע במחיר של 11.70 דולר בלבד, לאחר ירידה שבועית של 27% במחירו.

אדם וטס, אנליסט השווקים של eToro, ציין בסקירתו היומית כי מחזורי המסחר בשוק הנגזרים על מטבעות הקריפטו עלו לרמות שיא באוגוסט, על רקע הגאות בשוק הקריפטו ועלייה הביטקוין מעל למחיר של 12 אלף דולר. על פי דוח של חברת CryptoCompare, נרשמה באוגוסט עלייה חודשית של 54% במחזורי המסחר בשוק הנגזרים על הקריפטו, להיקף של יותר מ-710 מיליארד דולר - שיא של כל הזמנים.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.