עסק ביום | פיצ'ר

"ה'בילוי' שלי בחודש מרץ היה לשבת ולעשות זיכויים"

מירב כהן מור, 39, יועצת עסקית ובעלת מתחם העבודה "מקסימום את" • "המגבלות קובעות כמות אנשים שהיא פחות מחצי ממה שהיה קודם, מה שהופך את הכול ללא רווחי" • "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

מתחם העבודה המשותף שהקימה מירב כהן מור בדצמבר האחרון בתל אביב, התחיל בקהילת פייסבוק לנשים שנמצאות בתהליכי פתיחת עסק. "רציתי שהיה מקום מפגש פיזי שנשים יוכלו לעבוד בו, לעשות נטוורקינג וגם ללמוד תוכן מקצועי, וקראתי לו 'מקסימום את'", מספרת כהן מור, 39, יועצת עסקית שמלווה בעיקר נשים בעלות עסקים קטנים ובינוניים. "מודל התשלום מבוסס על כרטיסיות. כאימא אני מבינה שאימהות זקוקות לגמישות, ולא לדמי מנוי".

הרגשת שיש לכך ביקוש?
"כבר בהתחלה המקום הצליח מאוד. היה ביקוש, ובפברואר כבר סגרתי את כל הלו"ז למרץ-אפריל. הייתי במצב שהתקשרו אליי מרצים שרוצים לשכור את המקום ואמרתי להם, 'רק אחרי פסח'. אלא שאז הגיע מרץ, והכול בוטל בבת אחת. ה'בילוי' שלי באותו חודש היה לשבת ולעשות זיכויים.

"למרות שמאז הייתה חזרה לשגרה, המגבלות קובעות כמות אנשים שהיא פחות מחצי ממה שהיה קודם, מה שהופך את הכול ללא רווחי. את העובדת שלי במתחם הוצאתי לחל"ת, ובהמשך נאלצתי לפטר אותה. הכסף שהשקעתי כנראה ירד לטמיון. היו לי מחשבות על סגירה, ובמקביל אני חושבת על דרכים להחיות את המקום אחרת. כרגע הוא רק מכסה את ההוצאות".

המדינה עזרה?
"כיוון שהייתה לי פעילות עסקית קודם, כעוסק מורשה, המדינה לא זיהתה את המקום כעסק חדש ולא קיבלתי את המענק הרלבנטי. מענק אחר לא קיבלתי כי פתחתי את העסק רק בסוף 2019. למעשה, נפלתי בין הכיסאות. כיועצת עסקית קיבלתי משהו שלא באמת עזר".

כיועצת יש לך עבודה?
"יש, אבל לאנשים יש פחות כסף לשלם, וגם פחות נעים לי לגבות כסף. הורדתי מחירים".

תגשימי את חלום המתחם?
"אני כבר לא סומכת על שום דבר שקורה כאן בפוליטיקה. כשאני רואה איך תמכו בעסקים במדינות אחרות ואיך כאן - אני לא אופטימית".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il