איש העסקים השוויצרי חיים חמו הגיש בקשה לביהמ"ש למנות נאמן זמני לקבוצת הנדל"ן אלדד פרי

איש העסקים השוויצרי חיים חמו טוען כי העניק לחברת הנדל"ן הלוואה של מאות מיליוני שקלים, וכי לאחרונה גילה כי "בפועל מצבה בכי רע" והסכומים שהלווה "נעלמו כלא היו"

אלדד פרי  / צילום: איל יצהר, גלובס
אלדד פרי / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת "גמי וחיים בע"מ", בבעלותו של איש העסקים השוויצרי חיים חמו, הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה בהולה למתן צו לפתיחת הליכים כנגד קבוצת אלדד פרי, שבשליטת איש העסקים אלדד פרי. 

בבקשה, שהוגשה ע"י עורכי הדין רונן נאוי, יריב שי ישינובסקי וחנה אזולאי, נטען כי חברתו של חמו העניקה הלוואות לקבוצת אלדד פרי בשנה האחרונה בלמעלה מ-218 מיליון שקל, וזאת "על סמך מצגי שווא", כך נכתב. החברה דורשת בבקשתה מבית המשפט להוציא צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון נגד קבוצת אלדד פרי. 

קבוצת אלדד פרי היא חברת החזקות שהוקמה בשנת 2013 על ידי פרי. תחילה פעלה החברה במתכונת של ארגון קבוצות רכישה, ובשנה האחרונה הודיעה החברה כי היא משנה את אופי הפעילות שלה, כך שהיא תהפוך ליזמית של כל הפרויקטים שלה. 

עו"ד יריב שי ישינובסקי / צילום: רמי זרנגר
 עו"ד יריב שי ישינובסקי / צילום: רמי זרנגר

חברת גמי וחיים בע"מ היא חברה פרטית, בבעלותו המלאה של חיים חמו, תושב שוויץ, שעסק במשך שנים בתחום ההיי טק, ועלה לפני שנים אחדות לישראל. במסגרת הבקשה נטען כי בחודש ספטמבר 2019, ביקש חמו לרכוש דירות באחד מהפרויקטים של הקבוצה וכך הכיר את אלדד פרי. פרי הציע לחמו להשקיע בחברה כספים, "על מנת לגשר על פער תזרימי שנוצר בפעילותה".

עוד נטען בבקשה לבית המשפט כי "בעקבות מצגי אלדד פרי, שכללו דו"ח של חברת אנטרופי, והאמון המוחלט שנתן חמו בפרי, הילוותה המבקשת לחברה סך של 100 מיליון שקל כנגד קבלת 40% מהון המניות של החברה. זאת ללא ביצוע בדיקות נאותות בהסכם המחזיק 2 עמודים בלבד שנוסח על ידי אלדד פרי".

עו"ד רונן נאוי. מייצג את חיים חמו / צילום: OVstudio
 עו"ד רונן נאוי. מייצג את חיים חמו / צילום: OVstudio

כמה חודשים אחרי ביצוע ההלוואה הראשונית, פנה שוב פרי לחמו וטען בפניו שהקבוצה זקוקה להלוואות נוספות לשם החלפת הלוואות קיימות שנטלה החברה מקרנות השקעה ולצורך כניסה לפרויקטים חדשים. "חמו שהיה שבוי בקסמיו של פרי, נתן אמון מלא בפרי, ועל סמך הצהרותיו והבטחותיו העמיד, באמצעות המבקשת, כנגד שעבודים, הלוואות נוספות לקבוצה, במספר פעימות, בסכום עתק של כ-90 מיליון שקל".

בפנייה לביהמ"ש נטען כי לאחר מתן ההלוואות, ובעקבות מידע שהגיע לחמו, הוא החל להבין שהמידע שפרי העביר לו לא היה מדויק: "נמצא כי הקבוצה במשבר תזרימי קשה, וכי לפי נתוני החברה עצמה והתזרים השנתי שהוכן על ידה, החברה זקוקה להזרמת 80 מיליון שקלים על מנת שיהיה בידי הקבוצה לעמוד במלוא התחייבויותיה עד לסוף שנת 2020". בנוסף, התברר כי החברה, וככל הנראה גם הקבוצה נמצאת בחדלות פרעון מאזנית, כלומר, מצב שבו סך החובות גבוה משווי הנכסים.

לדברי הפנייה, "חמו רצה להאמין למר פרי ולקוות שאין מדובר בתרגיל עוקץ שנעשה לו", ולכן הילווה לקבוצה סכומי כסף נוספים שהצטברו לסכום של 25 מיליון שקל.

רק לאחרונה הבין חמו "כי בפועל מצבה של הקבוצה בכי רע, וכי הסכומים שהילוותה המבקשת לקבוצה נעלמו כלא היו. בנוסף התברר כי מעבר לחובותיה למבקשת, בסך 218 מיליון שקלים, הקבוצה חייבת סך של כ-300 מיליון שקלים לנושים שונים נוספים".

עוד נכתב בפנייה לביהמ"ש כי שווי זכויות החברה למימוש מהיר עומד על 294.5 מיליון שקל, אך התחייבויות הקבוצה מסתכמות לסך העולה על 553 מיליון שקל. לפיכך, מבקשת חברת גמי וחיים, באופן בהול, צו לפתיחת הליכים כנגד קבוצת אלדד פרי. יחד עם הדרישה למנות נאמן זמני. "מן הראוי עוד להדגיש כי המבקשת מקווה כי ניתן יהיה לשקם את החברה והקבוצה כולה, אולם היא סבורה כי הדרך היחידה לעשות כן הינה באמצעות גורם חיצוני, לאלתר, שיבדוק את מצבה של החברה ויציע פתרונות בעניין", נכתב בפנייה. 

מקבוצת אלדד פרי נמסר לנו: "החברה התוודעה לבקשה רק בעת פניית התקשורת, היא לומדת את הנושא ותגיב בהמשך".