לאחר החולשה במניה בשבועות האחרונים - בנק הפועלים מעלה המלצה לנובה: "שנת 2020 צפויה להיות חיובית לחברה"

הבנק העלה את המלצתו למניית נובה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" בסיכון גבוה

איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר
איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר

הירידות האחרונות בשווקים הפכו את תמחור המניה של נובה לאטרקטיבי - כך סבורים בבנק הפועלים. הבנק העלה היום את המלצתו למניית נובה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" בסיכון גבוה, אך לא שינה את מחיר היעד שלו למניה, והוא נותר 55 דולר, כ-17% מעל המחיר הנוכחי בנאסד"ק.

נובה, בניהולו של איתן אופנהיים, היא ספקית של פתרונות מדידה לבקרת תהליכי הייצור בתעשיית הסמיקונדקטור. החברה נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בת"א לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 24% במניה מתחילת השנה אך ירידה של 17% בשבועות האחרונים לאחר פרסום דוחות הרבעון השני.

האנליסט מתן בלומברג מבנק הפועלים מעריך היום כי שנת 2020 צפויה להיות חיובית לנובה, לאור הביקושים הגוברים לשירותים מבוססי ענן, מערכות תקשורת מתקדמות שיתמכו בשיפור בשיחות וידאו ו-Streaming, שימוש גובר באוטומציה ואינטליגנציה מלאכותית, אשר מצריכים הגדלה של כוח המחשוב והזיכרון.

לדברי בלומברג, "תוצאות נובה ברבעון השני עמדו בתחזיות החברה המוקדמות. הכנסות החברה עמדו על 62 מיליון דולר, ושיקפו צמיחה של 22.4% בהשוואה לרבעון המקביל". הוא מוסיף שברבעון השלישי החברה צופה הכנסות של 58-66 מיליון דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 34-47 דולר למניה (לעומת 48 סנט ברבעון השני). כמו כן, החברה מעריכה כי תמשיך להגדיל את נתח השוק הקיים ותתרחב לשווקים חדשים, ותוציא טכנולוגיות חדשות.

בלומברג מציין שברבעון השני נרשם גם שיפור בשולי הרווח הגולמי, ולדבריו "החברה זוקפת את התוצאות האיתנות ברבעון השני לתמהיל המגוון של תיק הלקוחות שלה שכלל 5 לקוחות משמעותיים, שתרמו כל אחד להכנסות החברה 10% או יותר. כמו כן, החברה הכריזה על גיוס שני לקוחות חדשים בסין בתחומי מערכות ה-Stand Alone, וה-Integrated, ומעריכה כי המשבר הנוכחי יצר שינוי התנהגות. אלו יובילו להתפתחויות טכנולוגיות משמעותיות, בעיקר בתחומים כגון: שירותים מבוססי ענן, מערכות תקשורת מתקדמות שיתמכו בשיפור בשיחות וידאו ו-Streaming, שימוש גובר באוטומציה ואינטליגנציה מלאכותית, ויצריכו הגדלה של כוח המחשוב והזיכרון. כתוצאה מכך החברה צופה תמיכה בביקושים בהמשך שנת 2020 וב-2021".

בנוסף הוא מציין את התייחסות החברה לעיכוב בהשקת שבבי 7 הננומטר של אינטל והפירוט שלה כי לפי התוכנית העסקית ההכנסות מאינטל צפויות להתחיל בשנת 2020, ולגדול בהדרגה ב-2021, כאשר ההשקעות בשבבי ה-7 ננומטר יתחילו בפועל רק בשנת 2021, כך שלא צפויה השפעה משמעותית.

"ראוי לציין כי קיימים גם גורמי סיכון כגון: 1) אופיו המחזורי והתנודתי של שוק הציוד לחברות המוליכים למחצה, וחוסר הוודאות שגורם משבר הקורונה והשפעתו על הצמיחה העולמית. 2) רמת תחרות גבוהה בענף בו פועלת החברה מול מתחרות גדולות ממנה", מציין בלומברג.

"בעקבות הירידות בעת האחרונה בשווקים הגלובליים, אשר השפיעו גם על התנהגות המניות בשוק המקומי, ירדה מניית החברה כ-16.7% מהשיא שקבעה לאחר פרסום הדוחות לרבעון השני", הוא מוסיף, ולפיכך על בסיס תמחור אטרקטיבי יותר, עולה ההמלצה למניה.

"לעורך האנליזה אין עניין אישי בנושא. לבנק הפועלים בע"מ אין עניין אישי בנושא, מתן הייעוץ אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם".