אופנה חולפת: לואי ויטון מבטלת את עסקת רכישת טיפאני ב-16 מיליארד דולר

במקביל, טיפאני תובעת את החברה בבית משפט בדלאוור בגין עיכובים בעסקה

לואי ויטון / צילום: רויטרס
לואי ויטון / צילום: רויטרס

קונצרן מוצרי היוקרה הצרפתי "לואי ויטון" מבטל את רכישת "טיפאני" האמריקאית - כך מסרה החברה. בכך מתבטלת עסקה האופנה היקרה ביותר, אי פעם בשווי 16.2 מיליארד דולר עליה הוכרז באוקטובר 2019.

על פי לואי ויטון, באחרונה היא קיבלה בקשה ממשרד החוץ הצרפתי לעכב את הרכישה, עקב האיום האמריקאי להטיל מכסים על מגוון מוצרים צרפתיים ואירופיים.

לדברי החברה, גם טיפאני ביקשה לדחות את סגירת העסקה עד ל־31 בדצמבר, כחודש לאחר המועד האחרון עליו הוסכם בין השתיים.

בתוך כך, על פי דיווח בפיינשל טיימס, טיפאני בעצמה תובעת את חברת לואי ויטון בבית משפט בדלאוור בגין עיכובים בעסקה. לטענתה, החברה הצרפתית שבשליטת המיליארדר ברנרד ארנו הכשילה במכוון את אישורי הרגולציה במאמץ לדון מחדש במחיר ההשתלטות.

טראמפ איים להגדיל את המסים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים להגדיל את המסים על יבוא סחורות צרפתיות ואירופיות כנקמה על סובסידיות ממשלתיות ליצרנית המטוסים איירבוס. המתח גבר גם בגלל ניסיונות האיחוד האירופי למיסוי הכנסות של ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות.

קונצרן לואי ויטון עוסק אמנם בעיצוב, ייצור ושיווק מותגי יוקרה בינלאומיים ולרבים הוא מוכר בעיקר בגלל התיקים היוקרתיים פרי תוצרתו, אך חטיבת האופנה היא רק אחת מחמש חטיבות בחברה. בחטיבת היינות והמשקאות של החברה אפשר למצוא מותגים בעלי שם כמו דום פריניון, הנסי וגלנמורנג'י; חטיבת הבשמים והקוסמטיקה כוללת מותגים כמו כריסטיאן דיור, גרליין ואקווה די פרמה; חטיבת השעונים והתכשיטים שם ניתן לרכוש את טאג הור וזנית' בעוד חטיבת מוצרי האופנה והעור כוללת מותגים כמו קנזו וז'יבנשי.