עובדי דלק ישראל ישבתו במחאה על חוסר השקיפות בהנהלה

עובדי דלק ישראל הודיעו כי לא יספקו שירותי תדלוק ומכירה בחנויות מנטה למשך שעתיים - בין שמונה לעשר בבוקר - שיא שעות העומס בכבישים • העובדים מצהירים כי מדובר ב"צעד ראשון" במאבק למה שהם מכנים "מניעת מכירת החברה בחלקים ופגיעה בבטחונם התעסוקתי של העובדים בחברה"

שילוט בתחנת דלק של דלק ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס
שילוט בתחנת דלק של דלק ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

עובדי חברת דלק ישראל מכריזים על שביתה של שעתיים מחר (ה') בבוקר בכל תחנות הדלק ברחבי הארץ. זאת, לנוכח מה שהם מגדירים כ"חוסר השקיפות, גרירת הרגליים ודחיית הפגישות מצד הנהלת החברה", כשהם מצהירים כי לא יספקו שירותי תדלוק ומכירה בחנויות מנטה למשך שעתיים - בין שמונה לעשר בבוקר - שיא שעות העומס בכבישים.

העובדים מצהירים כי מדובר ב"צעד ראשון" במאבק העובדים למה שהם מכנים "מניעת מכירת החברה בחלקים ופגיעה בבטחונם התעסוקתי של העובדים בחברה".

בההסתדרות הלאומית ובוועד העובדים הצהירו הערב (ד') כי יחריפו את צעדי המאבק ככל שיידרשו כדי לשמור על עתיד העובדים בה.

בהסתדרות טוענים הערב כי "העובדים בחברה חשים כי בעל השליטה יצחק תשובה יעשה כל שביכולתו לקבל תמורה מקסימלית בעבור החברה הגם שהדבר בא על חשבונם ופוגע קשות בבטחונם התעסוקתי של מי שנתנו את מרצם וכוחם לחברה שבבעלותו״, והם קוראים לחברה להתחייב ל״הימנעות מפיצול החברה או מכירת החברה בחלקים שונים ועדכון בפרטי העסקה והרכישה".

איהאב אלעסיבי יו"ר ועד עובדי דלק מנטה מסר הערב: "לאחר אין ספור פגישות עם הנהלת דלק והנהלת הקבוצה נראה שבוחרים להוליך אותנו שולל, אנו נלחם כדי להבטיח את עתיד העובדים והחברה".

עד סוף החודש יוכרע גורלה של דלק

מוקדם יותר השבוע דיווחנו כי המגעים בין דלק ישראל לבין קבוצת חברת הנדל"ן המניב להב אל.אר ורמי לוי נמשכים, ועובדים בחברה חוששים מהאפשרות שרמי לוי, שעד היום נמנע מהפעלת עסקים בשבת, יחליט להפסיק את הפעילות של רשת חנויות הנוחות מנטה במהלך סוף השבוע. ואולם, גורמים מעורים מעריכים כי הרכישה האפשרית לא תשפיע על שעות ההפעלה של החנויות והן ימשיכו לפעול במהלך השבת.

עד סוף החודש הקרוב תוכרע ההחלטה האם חברת דלק ישראל, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, תקבל הלוואה של כ-450 מיליון שקל מקרן ארבל אשר תאפשר לה לפרוע את יתרת חובותיה המובטחים לבנקים של כ-340 מיליון שקל; או, שתחתום על עסקה מול חברת הנדל"ן המניב להב אל.אר שבשליטת אבי לוי (לשעבר מנכ"ל מליסרון) אשר חברה לאיש העסקים ובעל השליטה ברשת הקמעונאות הנושאת את שמו - רמי לוי בתמורה לכ-700 מיליון שקל. בהקשר זה נציין כי גורמים במערכת הבנקאית אישרו ל"גלובס" כי במהלך השבוע האחרון העסקה החלה בתהליך לקבלת אישור הבנקים.

בדומה למתחרות שלה, דלק ישראל מפעילה היום מאות חנויות נוחות בתחנות דלק אשר פועלות במהלך השבת. הפדיון מאותן חנויות בסוף השבוע נחשב למהותי ומהווה לפי הערכות, כ-25% מהמכירות של הרשת. בשיחה עם "גלובס" העלו עובדים בחברה חשש מאפשרות של קיצוץ במצבת כוח האדם במקרה שיוחלט שלא להפעיל את הרשת בשבת.

בעבר רמי לוי הצהיר כי הוא לא מפעיל עסקים שפועלים בשבת, אולם החיבור עם חברת הנדל"ן המניב להב.אל.אר עשוי לו לאפשר שלא לעמוד בפרונט של עסקה שכזו, ככל שתתממש, ולהמשיך בסטטוס קוו הקיים לגבי תחנות הדלק.

בנוסף לחשש שנוגע לשבת, עובדים הביעו חשש גם מהשלכות עסקה שכזו על ועד העובדים, על רקע החלטות העבר שלו לוותר על רכישות של הרשתות מגה וקואופ בשל חוסר הבנות מול ועד העובדים.

בתגובה לדברים אמר היום לוי ל"גלובס": "אין לעובדים ממה לחשוש, אנחנו קבוצה רצינית וחזקה", אך סרב להתייחס לסוגיות לגופן.