האוצר לא מאפשר לדחות את הנפקת אל על ומצפה לתשקיף מיידי

מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר אייל מסרבת לקבל את בקשת הדחייה ששיגר דירקטוריון אל על • עוד מבהירה טרנר אייל כי הנפקה פרטית לא מקובלת על האוצר "בפרט בעניין לוחות הזמנים", כלומר לפני הנפקה לציבור

הסיפור שאינו נגמר - משרד האוצר לא מאפשר דחייה של מספר ימים בהנפקת אל על. מוקדם יותר היום (ד') אל על אישרה שהיא מקבלת את מתווה האוצר להנפקה לטובת גיוס הון של 150 מיליון דולר במסגרת הסיוע לחברה. לאחר מכן המדינה תספק לאל על אישור להעמדת ערבות מדינה לגיוס חוב בהיקף של 250 מיליון דולר (את האישור מבקשת אל על לקבל מראש על מנת לצרפו לתשקיף). 

דירקטוריון החברה שיגר מכתב למנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר אייל בו מצוין כי החברה מתחייבת כי תעביר טיוטת דוח מדף לקראת ההנפקה למשרד האוצר לא יאוחר מ-13 בספטמבר (ולא עד 10 בספטמבר כפי שדרש משרד האוצר). הדוח יפורסם לציבור עד 15-16 בספטמבר, כך שהתקופה להגשת הזמנות תסתיים עד 16-17 בספטמבר. ההנפקה תבוצע בדרך של הצעה אחידה ולפי אל על היא תתבצע מספר ימים אחרי 15 בספמטבר, המועד שדרש האוצר, אלא שהאוצר לא מקבל את הדחייה.

במכתב נוסף ששיגרה טרנר אייל לדירקטוריון אל על, היא אינה מאפשרת לדחות את הגשת התשקיף מה-10 בספטמבר ואינה מאפשרת את הצעת אל על "לקטום" היקף הון שייכנס לחברה מההנפקה. "הצעה זו אינה מקובלת עלינו ואינה רלוונטית". 

במכתב ציינה אל על כי "במקרה של ביקוש יתר למניות המוצעות במחיר העולה על מחיר המינימום תשמור החברה על זכותה לקטום את סכום ההנפקה (התמורה) בסכום המסוכם של 505 מיליון שקל (150 מיליון דולר) ולהקצות את כמות המניות הנגזרות מסכום זה", כך כתב יו"ר אל על יהודה (יודי) לוי במכתב למנכ"לית משרד האוצר - ולכך מתנגדת טרנר אייל.

ההנפקה בהצעת ערך אחידה תהיה בהיקף של 505 מיליון שקל (150 מיליון דולר) במחיר מינימום של 67 אגורות. עוד מבהירה טרנר אייל כי הנפקה פרטית, כפי שמעלה אל על באופן שהיא עשויה לבצע (כדי לקדם הכנסת משקיע לחברה), לא מקובלת על האוצר "בפרט בעניין לוחות הזמנים", כלומר לפני הנפקה לציבור. טרנר אייל דורשת כי כל התיקונים לדוח הצעת המדף, שיוגש עד מחר (10.9), יושלמו עד ליום ראשון 13.9 במטרה לסיים את התהליך עד 15.9. 

האוצר מבהיר כי המדינה תעמיד ערבות של 75% להלוואה (גיוס חוב) של עד 250 מיליון דולר לאחר ההנפקה. המדינה מעדיפה שהחוב יגוייס בהלוואה בנקאית, אלא שאם זו לא תושג יתאפשר לחברה לגייס את החוב בדרכים אחרות (לרבות אג"ח). את החוב אל על תוכל לפרוס על פני 6 שנים (כולל שנה אחת גרייס).