בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט נסגרה בירידות בצל דחיית תוכנית הסיוע; הפאונד צנח בחדות

תוכנית הסיוע של הסנאט למשק האמריקאי לא עברה בהצבעה;המדדים בוול סטריט איבדו כ-2% • בריטניה והאיחוד האירופי הולכים לפיצול כאוטי • הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB) הותיר את הריבית ללא שינוי • מלאי הנפט בארה"ב בשבוע החולף טיפס לראשונה מזה 7 שבועות

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 
 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים חדות בצל דחיית תוכנית הסיוע בארה"ב. ההצעה של הרפובליקנים נדחתה בקרב הסנאטורים הדמוקרטים ברוב של 52 קולות לעומת 47 מנגד. חבילת הסיוע כוללת תשלום של 300 דולר לשבוע למובטלים (לעומת 600 דולר שקיבלו המובטלים בתוכנית שפגה בסוף יולי) והלוואות ממשלתיות לעסקים קטנים. התוכנית נדחתה משום שלא כללה תמריצים לממשל המקומי בקב המדינות.

מדד הדאו ג'ונס איבד 1.5% מערכו, שהם 406 נקודות, בהובלת מניות הטכנולוגיה הגדולות. מדד הנאסד"ק צנח ב-2% ומדד S&P 500 ירד ב-1.8%. מדד הפחד (VIX) טיפס בכ-4%.

22:10

המדדים בוול סטריט נסחרים בירידות בצל הדיווח כי תוכנית הסיוע של הסנאט למשק האמריקאי לא עברה בהצבעה. המהלך היה צפוי אך בכל זאת לאחר הפתיחה החזקה ניו יורק צבועה באדום. הנאסד"ק מאבד 2.4% ומדד S%P 500 יורד ב-1.8%.

טסלה עברה לירידות, מניות הטכנולוגיה אפל , אמזון , פייסבוק אלפאבית  ומיקרוסופט  מאבדות גובה.

הנפט צנח ב-2.5% על רקע עליית המלאים בארה"ב בשבוע החולף לראשונה מזה 7 שבועות. מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-2 מיליון חביות, מעל לתחזית האנליסטים שצפו ירידה של 1.3 מיליון חביות.

20.39

בריטניה והאיחוד האירופי הולכים לפיצול כאוטי ללא הסכם סחר חדש, כאשר השיחות בין שני הצדדים פוצצו. במהלך פגישות שנערכו הערב דרשו גורמים אירופיים מראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון לגרוט את תוכניתו לשכתב את הסכם הגירושין מהאיחוד עליו הוא חתם אך ממשלתו סירבה.

האיחוד האירופי הזהיר כי ג'ונסון חייב לבטל את החקיקה תוך שלושה שבועות, תוך איום על צעדים משפטיים אם בריטניה לא תצליח. הפאונד צונח ב-1.3% מול הדולר בתגובה.

בניו יורק מנייתה של יצרנית תחליף הבשר ביונד מיט  קופצת על רקע הדיווח כי המתחרה הגדולה שלה חברת אימפוסיבל פודס, נתקלת בקשיים רגולטוריים בכניסה לשוק הסיני. 

20:11

מסחר הססני בניו יורק. העליות החדות מהפתיחה נעלמו כאשר המדדים נסחרים במגמה מעורבת סביב הרמות של פתיחת המסחר. מדד דאו ג'ונס מאבד 0.3%, הנאסד"ק ללא שינוי.

מנייתה של חברת רהיטי היוקרה RH  מזנקת -23% לאחר שעקפה את התחזיות לרבעון השני של השנה. ספוטיפיי עולה בכ-3 לאחר העלאת המלצה שזכתה מצד קרדיט סוויס ל'ביצועי יתר', מניית טסלה עולה ב-4.7, ואפל יורדת ב-0.75%.

18:35

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות בהמשך להודעת הריבית של הבנק האירופי שהותירה ללא שינוי, אם כי תחזית הצמיחה עודכנה כלפי מעלה. הדאקס הגרמני איבד 0.16% מערכו, הקאק הצרפתי איבד 0.38% והפוטסי הבריטי ננעל ללא שינוי מהותי.

בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס, המייצג את ביצועי הכלכלה האמריקאית, משיל 0.2% מערכו, וזאת בהמשך לנתוני דרישות האבטלה הראשוניות בשבוע החולף שהסתיימו מעל לצפי. מנגד, מדד הנאסד"ק עולה ב-0.4% ומדד S&P 500 מוסיף 0.15% לערכו.

הנפט מאבד 0.6% מערכו ל-37.7 דולר לחבית על רקע פרסום של ה-EIA את נתוני המלאים בארה"ב בשבוע החולף, שהצביעו על עלייה לראשונה מזה 7 שבועות.

18:10

העליות החדות שנרשמו בפתיחת המסחר התמתנו, ועברו למגמה מעורבת כאשר מנייתה של ענקית הטכנולוגיה אפל  עברה לטריטוריה השלילית.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות נאות בהמשך לעליות שנרשמו אתמול, ובניגוד לדרמה שנרשמה בסוף השבוע שעבר עם הצניחה החדה במדדים. הדאו ג'ונס עולה ב-1.6%, מדד S&P 500 מוסיף 0.7% לערכו והנאסד"ק עולה ב-1.1%.

טסלה קופצת בכ-5%, אמזון ואפל עולות ביות מ-1%, נטפליקס , אלפאבית  ומיקרוסופט  נסחרות גם הן בעליות.

סיטיגרופ  דיווח כי המנכ"ל מייקל קורבט צפוי לפרוש בחודש בפרואר הקרוב, מה שסולל את הדרך למינויה של ג'יין פרסטר כמנכ"לית הבנק ובכך היא תהיה לאישה הראשונה שמנהלת את אחד הבנקים הגדולים בוול סטריט.

חברות אחזקות הקניונים סימון פרופרטי וברוקפילד פרופרטי הסכימו לקנות את רשת חנויות JCPenney ולהוציאה מהליך פשיטת רגל ב-800 מיליון דולר, ובכך להשאיר בחיים את רשת בתי הכלבו במגיפת הקורונה. 

מספר הדירות הפנויות להשכרה במנהטן כמעט ושולש לעומת התקופה המקבילה אתשקד כאשר יותר ויותר ניו יורקרים עוזבים את העיר הגדולה בצל מגפת הקורונה. לפי נתוני חברת הנכסים דאגלס אלימאן וחברת הייעוץ מילר סמואל, בחודש אוגוסט האחרון היו 15,000 דירות ריקות להשכרה.

15:30

הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב הסתכמו ב-884,000 בשבוע החולף, מעט מעל לצפי ל-850,000 דרישות. מספר התביעות החוזרות (פעמיים ומעלה) עלו ב-93 אלף בשבוע שעבר ל-13.385 מיליון תביעות.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק נסחרים בשעה זו במגמה מעורבת. אלו על הדאו ג'ונס מאבדים 0.4% ומנגד החוזים על מדד הנאסד"ק עולים ב-0.35.

הבנק המרכזי האירופי (ה-ECB) הודיע לפני זמן קצר על הותרת הריבית בגוש האירו בשיעור של 0%, כפי שצפה השוק. תוכנית רכישות האג״ח תימשך בקצב הנוכחי לאחר שהגיעה כבר לסך מצטבר של כ-1.35 מיליארד אירו.

לדברי נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים: "בכירי הבנק המרכזי הביעו שביעות רצון מההשפעות החיוביות של תוכנית רכישות האג"ח, אשר תרמה להרגעת הרוחות בקרב משקיעים בגוש האירו ולהגברת הנזילות בשווקים.

במסיבת העיתונאים לאחר הודעת הריבית דובר על התחזקות האירו וההשפעה על האינפלציה. "באשר להמשכה של תוכנית הרכישות, נשיאת האיחוד כריסטין לגארד דיווחה כי ה-ECB ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בנתוני המאקרו והן אלו שישפיעו על המשכה או סיומה של תוכנית רכישות האג"ח", הוסיף אופיר. "באשר להתכווצות הכלכלה ב-2020, ה-ECB העלה את התחזית להתכווצות של 8% בשנת 2020 לאחר שבחודש יוני התחזית עמדה על התכווצות בשיעור של 8.7%".

לאחר פרסום הודעת הריבית, האירו התחזק בכמחצית האחוז לרמות של 1.190 מול הדולר בעוד שלפני ההודעה הוא נסחר ברמות של 1.840 דולר לאירו. תשואת האג״ח של ממשלת גרמניה לעשר שנים (משמש כבנצ׳מרק בגוש האירו) עלתה מעט ל 0.435%-, שינוי של נקודת בסיס אחת.

ישראליות בוול סטריט

חברת טאואר הודיעה כי כל אתרי הייצור של החברה שבו לפעילות. החברה פועלת לחזור ליכולת ייצור מלאה בתוך מספר ימים, וזאת בהמשך לתהליך שיקום ילאחר אירוע הסייבר עליו דיווחה ב-6 בספטמבר, 2020. 

14:50

מגמה מעורבת באירופה. המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בירידות קלות.

כצפוי, הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB ) הודיע היום כי הריבית נותרת ללא שינוי וכי היקף תוכנית התמיכה בכלכלה נותר גם הוא ללא שינוי.

האירו מתחזק בכ-0.3% לרמה של 1.1833 דולרים לאירו. 

12:00

מגמה מעורבת עם נטייה לירידות באירופה כעת. החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות קלות. 

במסחר המוקדם נרשמות ירידות קלות במניות מיקרוסופט ואמזון ואילו טסלה עולה ב-1.3%. 

10:40

בורסות אירופה נסחרות הבוקר במגמה מעורבת. החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים בנטייה לירידות קלות. 

הסוחרים בעולם ממתינים להודעת הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB ) , שיודיע היום (ב-14:45 ) על המדיניות המוניטארית שלו לשבועות הקרובים. כלכלנים מעריכים כי לא צפוי שינוי בגובה הריבית או הכרזה על אמצעים מוניטאריים אחרים. 

08:00

בבורסות אסיה היום נרשמת מגמה חיובית לאחר שאתמול הסתיים המסחר בוול סטריט בעליות חדות. מניות ההייטק הובילו את מדדי המניות לעליות חדות, בהובלת הנאסד"ק שטיפס בכ-2.7%. מדד הדאו ג'ונס ננעל בעלייה של 1.6% ומדד S&P 500 עלה ב-2%.

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות.

בזירת המסחר בסחורות הזהב נסחר ביציבות סביב 1,955 דולר לאונקיה והנפט נסחר בירידה קלה.

הסוחרים בעולם ממתינים להודעת הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB ) , שיודיע היום (ב-14:45 ) על המדיניות המוניטארית שלו לשבועות הקרובים. כלכלנים מעריכים כי לא צפוי שינוי בגובה הריבית או הכרזה על אמצעים מוניטאריים אחרים. 

בארה"ב יתפרסמו היום (ב-15:30) נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע האחרון, שצפויים לעמוד ברמה של כ-840 אלף תביעות. מדד המחירים ליצרן לחודש אוגוסט, שיתפרסם באותה שעה, צפוי לעלות ב-0.2%.