מסתמן: ימונה נאמן זמני לקבוצת פרי נדל"ן

כך עולה מבקשה מוסכמת שהעבירו קבוצת פרי וחברה בשליטת איש העסקים חיים חמו שהלווה מאות מיליוני שקלים לחברה, וטוען כעת ל"מצגי שווא" מצידה ולקשיים תזרימיים בקבוצת פרי

אלדד פרי / צילום: איל יצהר
אלדד פרי / צילום: איל יצהר

קבוצת אלדד פרי פנתה לבית המשפט המחוזי מרכז והודיעה כי היא מוכנה למתן צו לפתיחת הליכים להפעלת החברה, זאת לאחר ההליך המשפטי שפתחה חברת גמי וחיים שבשליטת חיים חממו נגדה. מדובר בבקשה מוסכמת שהוגשה בשם שני הצדדים לבית המשפט וכחלק ממנה נכתב כי, קבוצת פרי נדל"ן תתמוך במתן "צו לפתיחת הליכים להפעלת החברה לשם שיקומו (כך במקור) הכלכלי...למשך תקופה של 90 ימים, וזאת לנוכח תקופת חגי תשרי ועל מנת לאפשר את ייצוב החברה", נכתב.

כמו כן מסכימה החברה כי לחברה ימונה נאמן זמני "בעל אוריינטציה וניסיון מוכח של הבראה ושיקום חברות וידע בתחום הנדל"ן וזיקה ככל הניתן בהליכי תכנון ובנייה", נכתב. זהות הנאמן, כך נכתב, תיקבע כחלק מדיון שצפוי להתקיים היום בעניינה של החברה. כן נכתב בפנייה לבית המשפט כי חברת גמי וחיים, שיזמה את ההליך, מוכנה להזרים מימון ראשוני של שלושה מיליוני שקלים במעמד של הוצאות הליכי חדלות פירעון, ובהתאם להסכמות בין הצדדים ככל שיהיו. ההסכם דרוש אישור של בית המשפט.

הפנייה לבית המשפט כעת נעשית יומיים לאחר שחברת גמי וחיים פנתה לבית המשפט המחוזי מרכז, בבקשה בהולה למתן צו לפתיחת הליכים ומינוי נאמן זמני בקבוצת פרי, וזאת בכדי לבחון את מצבה הכלכלי של הקבוצה. כחלק מהפנייה נטען כי הקבוצה נמצאת בקשיים תזרימיים, וכי ההלוואה לטובתה נעשתה תוך הצגת מצגי שווא, לשון הפנייה מטעמה של החברה. "נמצא כי הקבוצה במשבר תזרימי קשה, וכי לפי נתוני החברה עצמה והתזרים השנתי שהוכן על ידה, החברה זקוקה להזרמת 80 מיליון שקלים על מנת שיהיה בידי הקבוצה לעמוד במלוא התחייבויותיה עד לסוף שנת 2020", נכתב בפנייה לבית המשפט. בנוסף, נכתב באותה הפנייה כי שווי זכויות החברה למימוש מהיר עומד על 294.5 מיליון שקל, אך התחייבויות הקבוצה מסתכמות לסך העולה על 553 מיליון שקל.

את חברת גמי וחיים מייצגים עורכי הדין רונן נאוי, יריב שי ישינובסקי. קבוצת אלדד פרי מיוצגת ע"י משרד עורכי הדין דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות'.