רשת JC Penny ניצלה: נרכשה על ידי חברת קניונים ב-800 מיליון דולר

JC Penney הייתה בקשיים הרבה לפני המגפה, כאשר מנכ"לים שלה החליפו אסטרטגיות תכופות אלא שהקורונה הנחיתה את המכה הסופית שאילצה את החברה להיכנס להליך פשיטת רגל

 

 

סניף של רשת JC Penney / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
סניף של רשת JC Penney / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

חברות אחזקות הקניונים סיימון פרופרטי וברוקפילד פרופרטי הסכימו לקנות את רשת חנויות JC Penney ולהוציאה מהליך פשיטת רגל ב-800 מיליון דולר, ובכך להשאיר בחיים את רשת בתי הכלבו במגיפת הקורונה.

סיימון וברוקפילד, שחנויות JC Penney פועלות בקניונים שלהן, הגיעו להסכם עקרוני לרכישת הרשת. אם ההסכם יאושר בבית משפט לפשיטות רגל, הוא ימנע סגירה של מאות חנויות בקניונים ובמרכזי קניות ששיעורי התפוסה שלהם יורדים בגלל הגבלות הקורונה.

קבוצה של חברות הלוואות שכוללות את H/2 Capital, סקלפטור קפיטל מנג'מנט, בריגייד קפיטל ו-Sixth Street, הצטרפה לעסקה, בהימור ש-JC Penney תוכל להרוויח ממכירות הלבשה, קוסמטיקה וכלי מטבח למרות האתגרים של הקמעונאות האמריקנית.

הסגר בפגע אנושות בחנויות הכלבו

סיימון וברוקפילד יחזיקו בכ-490 חנויות של JC Penney מבין 650 החנויות שלה, fl לפי מקור יודע דבר. הן יחכרו עוד 160 חנויות ומרכזי הפצה מחברות ההלוואה, שיהיו הבעלים של הנכסים הללו בתמורה לוויתור על חלק מחובותיה של JC Penney, כ-5 מיליארד דולר. לרשת היו 850 חנויות ומרכזי הפצה כשהיא פשטה רגל, וכמה מהם נסגרו לצמיתות.

מאז התפשטות הקורונה, חנויות פיזיות היו בין הנפגעות הגדולות ביותר כאשר הרשויות הגבילו התכנסויות והקונים נשארו בבית מחשש להידבק. ביחד עם התחרות מצד אמזון, רשתות שיווק רבות הגיעו לרגעי אמת, על רקע אי ההצלחה להסתגל לשינוי בהרגלי הצרכנים.

מספר פשיטות הרגל הצטבר השנה במהירות, כאשר רשתות הלבשה כמו נימן מרקוס וג'יי. קרו עתרו לפשיטת רגל, בתקווה לפרוס את החובות שלהן ולעבור בשלום את המיתון, בעוד רשתות אחרות פשוט מתחסלות. 

JC Penney הייתה בקשיים הרבה לפני המגפה, כאשר מנכ"לים שלה החליפו אסטרטגיות באופן תדיר. בימיה הגדולים היא הייתה ידועה באיכות הגבוהה של מוצריה, והייתה המקום שאליו נכנסו קוני המעמד הבינוני כדי לקנות שמלות לנשפי פרום, חליפה ראשונה או חפצי בית.