ג'יי פי מורגן וסיטי משקיעים 11 מיליון דולר בחברת הפינטק קפיטוליס

קפיטוליס מפתחת מערכת המבצעת אופטימיזציה של העסקאות הרשומות בספרים של גופים פיננסיים • בסבב הגיוס השתתף גם הבנק סטייט סטריט • המנכ“ל גיל מנדלזיס: "לקורונה יש השפעה חיובית על התוצאות הפיננסיות של החברה“

חברת הפינטק הישראלית קפיטוליס (Capitolis) הודיעה על גיוס אסטרטגי של 11 מיליון דולר משלושה מגופי הפיננסים הגדולים בעולם - סיטיבנק, ג‘יי פי מורגן והבנק סטייט סטריט. קפיטוליס מפתחת מערכת המבצעת אופטימיזציה של העסקאות הרשומות בספרים של גופים פיננסיים. החברה לא מסרה לפי איזה שווי בוצע הגיוס. 

עד היום גייסה קפיטוליס בסך הכל 81 מיליון דולר. בסבב B עליו דיווחה החברה בנובמבר האחרון קפיטוליס גייסה 40 מיליון דולר בהובלת הקרנות ספארק קפיטל ו-SVB קפיטל. 

קפיטוליס הוקמה בשנת 2017 על ידי יזם הפינטק הסדרתי גיל מנדלזיס, טום גלוסר ואיגור טלשבסקי. מנדלזיס הוא מייסד חברת הפינטק טריאנה שנרכשה על ידי ICAP תמורת 247 מיליון דולר. מנדלזיס אמר ל"גלובס" כי קפיטוליס מעסיקה כיום 75 עובדים בתל אביב, ניו יורק ולונדון, ומתכוונת לגדול ל-90 עובדים עד סוף השנה, מתוכם 50 יועסקו בישראל. 

הטכנולוגיה של קפיטוליס מאפשרת ללקוחות למקסם את ההחזר על נכסיהן דרך שחרור הון "כלוא" והסרת מחסומים שמצמצמים את יכולת הסחר של גופים אלה. הפלטפורמה מאפשרת לבנקים וגופי פיננסים גדולים לשתף פעולה ביניהם, באופן דיגיטלי, תוך בניית מאזן אופטימלי ומחיקת פוזיציות לא הכרחיות שמכבידות על מאזן זה. 

המערכת של החברה גם משדכת לבנקים וגופים פיננסים שותף שיחזיק בפוזיציות עבורן כדי לשחרר אותם לעשיית עסקאות נוספות. לפי הודעת החברה, מאז הקמתה קפיטוליס הצליחה למחוק למעלה מ-5 טריליון דולר בפוזיציות לא הכרחיות ליותר מחמישים גופים פיננסים. 

"אנחנו גאים ששלושה מהלקוחות החשובים שלנו החליטו להביע תמיכה נוספת בחברה באמצעות ההשקעה. השקעה זו מהווה הבעת אמון  בחזון החברה, במודל העסקי שלה ובפתרון הייחודי שאנו מספקים", מסר מנדלזיס, המכהן כמנכ"ל קפיטוליס.

לדברי מנדלזיס, "בתחילת תקופת הקורונה הייתה אי ודאות אצלנו איך היא תשפיע על התוצאות הפיננסיות של החברה, אבל כבר במרץ ראינו שיש לה השפעה חיובית על התוצאות. נפח המסחר של הבנקים גדל וכך גם הצורך שלהם בשירותים שלנו".