ויסוצקי | בלעדי

עוקפת את הקמעונאי: ויסוצקי מתחילה למכור אונליין ישירות לצרכן

ויסוצקי מציעה למכירה מארזי מתנה לחג באתר הייעודי שפתחה לשם כך • מחירם של המארזים נע בין 85 שקל ל-300 שקל

מארזי המתנה של ויסוצקי / צילום: אתר T-Lab
מארזי המתנה של ויסוצקי / צילום: אתר T-Lab

חברת המזון ויסוצקי מצטרפת ליצרניות המזון המתחרות ומתחילה למכור ישירות לצרכן באונליין. חברת המזון, שבבעלות שלום זיידלר, העלתה לאוויר אתר איקומרס תחת השם T-LAB. בניגוד למתחרות כמו תנובה או שסטוביץ, ויסוצקי לא מציעה למכירה את מגוון מוצרים מהפרוטפוליו שהיא מוכרת ברשתות השיווק, אלא מארזי מתנה. מארזי המתנה שמורכבים ממגוון סוגי תה, שוקולד גודייבה, ואביזרים להגשה כמו מגשים, ספלים, בקבוקים אישיים, מחברות וכרטיסי ברכה.

מחירם של מארזי המתנה נע בין 85 שקל ל-300 שקל. את המארזים שלה היא מציעה לספק ישירות לבית הצרכן תמורת משלוח של 35 שקל, או, לאסוף באופן עצמאי מהחנות שניצבת סמוך למטה שלה בת"א ללא עלות נוספת.

אתמול (ד') מונה מנכ"ל חדש לויסוצקי - רביב ברוקמאייר, שבימים אלה מסיים את תפקידו כמנכ"ל קבוצת האופנה הציבורית גולף לאחר קדנציה של כארבע שנים.

ויסוצקי היא אחת מחברות המזון הגדולות בישראל. לפי נתוני סטורנקסט, ויסוצקי אוחזת בנתח שוק של כ-1% ממכירות המזון והמשקאות בישראל, ובשמונת החודשים הראשונים של 2020 הסתכמו המכירות שלה לשוק הקמעונאי בכ-282 מיליון שקל, גידול של 12.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הלחץ על רשתות השיווק האיץ את המכירה הישירה

כאמור, ויסוצקי אינה השחקנית היחידה שמשבר הקורונה האיץ את הכניסה שלה למכירה ישירה. מדובר בתהליך שהתחיל לתפוס תאוצה בחודש מרץ, בימים בהם רשתות קמעונאות המזון התקשו לעמוד בביקוש האדיר להזמנות משלוחים באונליין. זה קרה בחודשים בהם המדינה הייתה נתונה תחת מגבלות רבות, וביניהן סגירת עסקי המסעדות והתיירות, מה שהוביל לצריכה מוגברת של מזון הביתה באמצעות רשתות הסופרמרקטים והמכולות.

גם קמעונאית המזון הגדולה בישראל והחזקה בתחום - שופרסל - התקשתה לספק בתקופת השיא משלוחים אפילו בתוך פרק זמן של שבועיים, מה שאפשר לחברות המזון להרגיש נוח יותר לעקוף את הקמעונאים ולהשיק פעילות של מכירה ישירה לצרכן.

תנובה ושטראוס עשו זאת כבר בימים הראשונים של השפעת משבר הקורונה על השוק בישראל, ובהמשך הצטרפו למכירה ישירה לצרכן שחקניות נוספות וביניהן קבוצת קוקה קולה ישראל עם אתר נביעות ועוד, יבואנית המזון והטואלטיקה שסטוביץ עם theonlinestore, ספקית מוצרי הטואלטיקה קימברלי קלארק, חברת המשקאות טמפו, מחלבות גד, גלידות נסטלה ואחרות.