סיבוב הפרסה של רה"מ: נתניהו יטוס ביחד עם המשלחת

אתמול הודיעה לשכת רה"מ כי ראש הממשלה יגיע בנפרד לטקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות בוושינגטון בשל החשש מהקורונה • היום הודיעה הלשכה כי נתניהו יטוס במטוס מרווח לצד כל המשלחת "כדי לא לאפשר לגורמים בתקשורת להסיט את תשומת לב הציבור מהסכם השלום ההיסטורי"

בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול
בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול

תכנון הטיסה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לטקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות לוושינגטון נתקל בקשיים. אחרי שלשכת ראש הממשלה הודיעה אתמול כי נתניהו יטוס בנפרד מכל הפמליה, כעת הלשכה חזרה בה. זאת על אף הודעת ראש מחלק אבטחה בלשכתו אשר טען אתמול כי לשם שמירה על בריאותו של נתניהו הוא אינו יכול לשהות במטוס עם מספר כה רב של אנשים.

לשכת נתניהו האשימה את התקשורת בעניין: "כדי לא לאפשר לגורמים בתקשורת להסיט את תשומת לב הציבור מהסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות וייתכן גם עם מדינות ערביות נוספות, ראש הממשלה יטוס עם המשלחת במטוס מרווח יותר, עם סידורי הפרדה מחמירים כדי לשמור על בריאותו".

הטיסה צפויה להתבצע במטוס של אל על. זאת לאחר שבישראייר התבקשו לסגת מהמכרז, מאחר שלא יוכלו לעמוד בדרישות האבטחה שנדרשות בשל הצטרפות ראש הממשלה. בישראייר מסרו כי "לא נסוגנו אבל ויתרנו למען השלום".

ביקורת על ההחלטה לטוס במטוס פרטי

אתמול נחשף ב"חדשות 13" כי בלשכת ראש הממשלה החליטו לשכור מטוס פרטי נוסף ובפועל להטיס לוושינגטון שני מטוסים. נתניהו ובני משפחתו, אישתו שרה ובנו יאיר, היו אמורים לטוס במטוס פרטי. הטיסה הפרטית הוערכה ב-250 אלף דולר. הפמליה הייתה אמורה לטוס במטוס חכור של חברת ישראייר (שיתופעל בצוות זר). זאת אחרי שישראייר, שהציעה מחיר זול יותר, זכתה במכרז במקום אל על, שכבר נערכה להוביל את פמליית ראש הממשלה במטוס ה-777 שלה. 

על החלטת נתניהו לצאת לוושינגטון בשני מטוסים נמתחה ביקורת רבה. בעוד שאתמול בערב החליט קבינט הקורונה להכניס את המדינה לסגר, לסגור את מערכת החינוך ולהגביל את יציאת הציבור ל-500 מטר מרחק מן הבית, ראש הממשלה בוחר לייקר את עלויות נסיעתו לוושינגטון.

במקביל, מספר כלי תקשורת הודיעו שלא יצטרפו לנסיעה לוושינגטון. עד היום היה נהוג שראש הממשלה מתדרך כתבים בדרך לארה"ב וגם בחזרה. בנוסף, במהלך השהות בוושינגטון לא יוכלו הכתבים לצאת מן המלון וזאת בשל החשש להידבקות בקורונה. לפיכך, החליטו שלושת ערוצי השידור כי אין טעם בהגעתם לוושינגטון.

מלשכת ראש הממשלה נמסר אתמול: "ראש הממשלה נתניהו ימריא לפגישה עם נשיא ארה"ב ולהסכם שלום היסטורי שיביא למדינת ישראל רווחים מדיניים וכלכליים אדירים. מפאת החשש שראש הממשלה ידבק בקורונה בטיסה בה יהיו למעלה מ-70 איש, הנחו הגורמים המקצועיים שרה"מ יטוס במטוס נפרד שמדינת ישראל נוהגת להשתמש בו מעת לעת. העלות הכוללת של טיסת שני המטוסים לוושינגטון היא 50% פחות מעלות הטיסה הקודמת לוושינגטון במטוס אחד".

דובר נתניהו הוציא הודעה פוליטית מטעם הליכוד: "השמאל והתקשורת מחפשים כל תירוץ להקטין את ההישג ההיסטורי של ראש הממשלה נתניהו ואף לסכן את בריאותו רק בגלל שהם לא מוכנים לסבול שהוא הביא 'שלום תמורת שלום' ולא 'שלום תמורת שטחים'. השמאל והתקשורת ימשיכו להתעסק בשטויות בזמן שראש הממשלה ימשיך להביא הישגים אדירים לישראל ולעשות היסטוריה".

בנוסף מטעם הליכוד ציינו כי "העלות הכוללת של טיסת שני המטוסים לוושינגטון היא 50% פחות מעלות הטיסה הקודמת לוושינגטון במטוס אחד".

בוועד עובדי אל על הגיבו הבוקר בזעם: "ראש ממשלה שבוחר לטוס במטוס של חברה זרה במהלך המשבר הגדול ביותר בהיסטוריה של חברת אל על היא יריקה בפרצוף של 6,500 עובדי אל על שיושבים בבית. אנו פונים לראש הממשלה בבקשה לשנות את ההחלטה. אתה שהבטחת לעובדים שלא תיתן לאל על ליפול מפר ברגל גסה את ההבטחה שנתת. בעוד אתה ומשפחתך טסים במטוס פרטי, אלפי עובדי אל על, שבהם נמצאים מצביעים שלך, הפכו לנזקקים ולא יודעים מה יגישו לשולחן החג בראש השנה. ראש הממשלה אנו קוראים לך לשנות את ההחלטה האומללה הזאת ולקיים את הבטחתך להצלת חברת אל על".