עסקה של יותר מ-40 מיליארד דולר: אנבידיה עומדת לרכוש את ARM מסופטבנק

ב"וול סטריט ג'ורנל" פורסם כי העסקה תשלב מזומן ומניות • מניית אנבידיה זינקה בחמש השנים האחרונות ביותר מ-2,000%

מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג / צילום: Tyrone Siu, רויטרס
מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג / צילום: Tyrone Siu, רויטרס

חברת אנבידיה עומדת לרכוש את חברת השבבים הבריטית ARM תמורת יותר מ-40 מיליארד דולר, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". ARM נמצאת כיום בבעלות של חברת סופטבנק היפנית, שהחליטה לפני כמה חודשים לממש את האחזקות ב-ARM, לפחות באופן חלקי, כדי להשיג מזומנים. סופטבנק שקלה לבצע הנפקה של ARM, אך נראה כי בסופו של דבר החליטה למכור אותה. לפי "וול סטריט ג'ורנל", גורמים שמעורים בפרטים מסרו כי העסקה תשלב בין מזומן למניות.

סופטבנק החליטה לממש נכסים בעשרות מיליארדי דולרים כדי לתמוך בחברות בהן השקיעה וכן כדי לתמוך במניית סופטבנק עצמה על ידי רכישת מניות, כך לפי דיווחים. ההחלטה לממש נכסים ולתמוך במניה נובעת מלחץ של משקיע אקטיביסט, אליוט מנג'מנט. סופטבנק נסחרת לפי שווי של 115 מיליארד דולר, לאחר שבשנה האחרונה עלתה מנייתה ב-21%.

סופטבנק רכשה את ARM הבריטית ב-2016 תמורת 32 מיליארד דולר - הרכישה הגדולה שלה אי פעם. חלק מהמניות מוחזקות על ידי קרן ההשקעות של סופטבנק, ויז'ן פאנד. באחרונה פורסם כי ARM מפצלת מהחברה את פעילות ה- IoT ("אינטרנט של הדברים") ומעבירה אותה לפעול תחת סופטבנק. המהלך נועד כדי ש- ARM תוכל להתמקד בתחום הקניין הרוחני בעולם השבבים.

אנבידיה היא חברת השבבים הגדולה בארה"ב במונחי שווי שוק - 331 מיליארד דולר. בשנה האחרונה זינקה מניית החברה ביותר מ-160% ובחמש השנים האחרונות ביותר מ-2,000%. בין לקוחות ARM נמנים חברות אפל, קוואלקום וברודקום, ומעניין יהיה לראות איך זה ישפיע. באחרונה הודיעה אפל כי היא עוברת במחשבי המק שלה לשבבים של ARM, על חשבון אינטל.