אלקטרה צריכה מחלקת דיבידנד ענק ומפרסמת תוצאות טובות לחודשי הקיץ

הישראלים נשארו הקיץ בארץ וקנו מזגנים: הכנסות החברה בחודשים יולי ואוגוסט השנה גדלו ב-23.6% לכ-510 מיליון שקל לעומת כ-412.4 מיליון שקל בחודשים המקבילים אשתקד

לאחר שהשלימה בחודש שעבר את מכירת גולן טלקום לסלקום החליטו בדירקטוריון חברת אלקטרה מוצרי צריכה לחלק דיבידנד ענק בגובה של כ-300 מיליון שקל. הכסף יגיע לחשבונות העו"ש של בעלי מניות החברה ב-30 בספטמבר. 

הנהנית העיקרית מהדיבידנד החריג תהיה קבוצת אלקו של משפחת זלקינד, המחזיקה בכ-54% ממניות אלקטרה צריכה. 

מכירת גולן טלקום הניבה לאלקטרה צריכה רווח הון לפני מס של כ-230 מיליון שקל. במצטבר הגיע הרווח הכולל שנבע לה מהשקעתה בגולן, כולל "משיכת חלקה של החברה ברווחי גולן מיום רכישתה ועד למועד השלמת העסקה", לכחצי מיליארד שקל.

עוד דיווחו היום באלקטרה צריכה כי הכנסות החברה בחודשים יולי ואוגוסט השנה גדלו ב-23.6% לכ-510 מיליון שקל לעומת כ-412.4 מיליון שקל בחודשים המקבילים אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מגידול במחזור המכירות של מגזר קמעונאות חשמל ומגידול במחזור המכירות של מגזר מוצרי צריכה חשמליים.

הרווח הנקי מפעילויות נמשכות של החברה בחודשים יולי ואוגוסט טיפס בשיעור חד לכ-32.8 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-5.5 מיליון שקל בחודשים המקבילים אשתקד. הרווח הנקי של החברה בחודשים אלה, הכולל את הרווח ממכירת גולן טלקום, הסתכם ב-210.5 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-135 מיליון שקל בחודשים המקבילים אשתקד.

תוצאות-אמצ-13
 תוצאות-אמצ-13

מניית אלקטרה צריכה  מגיבה לדיווח בעלייה של כ-3% היום. המניה רשמה עלייה של כ-80% בשנה האחרונה ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-2.1 מיליארד שקל. 

אלקטרה מוצרי צריכה פועלת בשלושה תחומים: ייבוא, ייצור, יצוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים; הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי צריכה חשמליים; מקרקעין עליהם ממוקמים משרדי החברה והמפעל.  

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה, ציין היום כי "אנחנו מפרסמים היום באופן חריג תוצאות כספיות לחודשי הקיץ יולי-אוגוסט 2020, המבטאים שיפור משמעותי בעסקי החברה, הן במגזר מוצרי הצריכה החשמליים - שנהנה מעלייה ברווחיות ובהכנסות מעסקי המזגנים ומגידול בפעילות סחר המותגים - והן במגזר קמעונאות החשמל, שבו אנו רואים את פירות המהלכים התפעוליים שיישמנו ומנועי הצמיחה שבאים לידי ביטוי, לצד ההשפעה החיובית של שינוי טעמי הלקוחות בעקבות הרגלי החיים החדשים שנוצרו בתקופת הקורונה".